چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
دومین همایش سالانه ستاد گسترش فرهنگ دعا

حوزه/ دومین همایش سالانه ستاد گسترش فرهنگ دعا با محوریت صحیفه سجادیه و تجلیل از شیخ کلینی(ره) در تالار شیخ صدوق(ره) حرم حضرت عبدالعظیم(ع) برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، دومین همایش سالانه ستاد گسترش فرهنگ دعا با محوریت صحیفه سجادیه و تجلیل از شیخ کلینی(ره) در تالار شیخ صدوق(ره) حرم حضرت عبدالعظیم(ع) برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی رئیس ستاد مردمی گسترش فرهنگ دعا در این مراسم گفت: ادعیه اهل بیت علیهم السلام از جانب آن حضرات نیست، بلکه انعکاس کلام الهی است.

وی با اشاره به مناجات شعبانیه اظهار داشت: این دعا اکسیری است که انسان ملکی را ملکوتی می کند و دعا زینت روح و داروی قساوت و بی رحمی است.

امام جمعه موقت تهران با بیان این که اگر اهل دعا نباشیم، هیچ ارزشی نداریم، افزود: این سنت خداوند متعال است و طبق آیات قرآن کریم باید خداوند را ذکر کنیم تا خداوند هم ما را یاد کند و مخاطب خود قرار دهد.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی دعاهای آمده از انبیاء الهی در قرآن کریم را از جمله دعاهای مورد تایید خداوند متعال خواند و افزود: دعاهای اهل بیت علیهم السلام که تفسیر هر سطری از آنها نیاز به یک رشته تخصصی دارد، از جمله دعاهای مورد تایید خداوند متعال است و با توجه به کثرت و تنوع آنها یک معجزه محسوب می شود.

وی با اشاره به جایگاه صحیفه سجادیه گفت: صحیفه سجادیه اولین کتاب دعای مدون از حضرت امام سجاد(ع) است که هم فرزندشان و هم جناب زید آن را مکتوب کردند و علاوه بر آن تعداد زیادی از علما استناد صحیفه را به آن حضرت متواتر می دانند.

رئیس ستاد مردمی گسترش دعا افزود: صحیفه سجادیه جزو متونی است که به هر جامعه ای عرضه کنید، پذیرای آن است و سید رضی به گونه ای آن را جمع آوری کردند که برای اهل سنت نیز قابل قبول است.

در ادامه همایش سالانه گسترش فرهنگ دعا، حجت الاسلام و المسلمین احمد غلامعلی، مدیر کمیته علمی این همایش با اشاره به فرازهایی از دعای ابوحمزه ثمالی گفت: در این دعا به اهمیت تربیت فرزندان در خانواده تاکید شده و بر اساس آن تربیت اولیه باید در خانواده انجام شود و نباید آن را صرفا به جامعه و یا آموزش و پرورش واگذار کنیم.

وی با بیان این که در دعای ابوحمزه از خداوند متعال خواسته شده که کارها با نیکی به پایان برسد، افزود: باید بر اساس این درخواست افق روشنی در زندگی داشته باشیم و اگر کاری انجام می دهیم باید آینده و افق آن نیز برای ما روشن باشد.

حجت الاسلام و المسلمین غلامعلی گفت: بر اساس آموزه های دعای ابوحمزه ثمالی که در آن درخواست عافیت و موفقیت برای تمام افراد جامعه می شود، نشان دهنده این است که رشد در جامعه به تنهایی میسر نمی شود، بلکه باید به صورت جمعی صورت گیرد.

در پایان این همایش از خادمان دعا در بخش های پژوهشی، خوانش، آموزش، کودک و نوجوان، بین الملل، فضای مجازی و فیلم و مستند، با اهدای جوایز تقدیر و تشکر شد و همچنین از خانواده شهیدان ابراهیم هادی، محمدرضا علی اوسط، عبدالله مداح و محسن گلستانی تقدیر صورت گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha