شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 18, 2024
کد خبر: 1144764
۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۲
عکس

حوزه/ پوستر در تمام همایش ها، جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های داخلی و خارجی، نمادی عینیت یافته از بن مایه، هویت مفهومی و هدف آن جشنواره یا نمایشگاه محسوب می شود، اما در پوستر نمایشگاه قرآن کریم ۱۴۰۳، زن و مادر در تصویر، انگار زن و مادر پشیمان شده و تقلیل یافته در نگرش، رفتار، سبک زندگی و پوشش نسبت به زن و مادر پوستر نمایشگاه قرآن کریم ۱۴۰۲ است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، علی حامدی، عضو ستاد راهبری عفاف و حجاب در یادداشتی آورده است:

مادر نمایشگاه قرآن ۱۴۰۲ که بود؟

یک مادربزرگ نمونه که توانسته فرزندی قرآنی پرورش دهد که او هم امتداد دهنده راه مادر خود باشد و نسلی از فرزندان قرآنی را برای جامعه و این خانواده تربیت کند.

مادر نمایشگاه قرآن ۱۴۰۳ کیست؟

مادری با مانتویی گل گلی و کوتاه شده(نزدیک به زانو) و روسری یا مقنعه سرخ گون و دختر خردسالی که روسری به سر ندارد!

سؤال و بحث عوامانه ای که ممکن است در این اثناء شکل بگیرد این است که آیا زن و مادر پوستر ۱۴۰۳، نمی تواند قرآن بخواند و یا خانواده اش را به سمت و سوی قرآن سوق دهد!؟

پاسخ مشخص است، می تواند، اما نمی تواند زن و مادر نمونه قرآنی از سوی مهمترین و بزرگترین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم سالیانه ایران اسلامی معرفی شود!

زنان و مادران پوسترهای نمایشگاه قرآن کریم

پوستر در تمام همایش ها، جشنواره ها و نمایشگاه‌های داخلی و خارجی، نمادی عینیت یافته از بن مایه، هویت مفهومی و هدف آن جشنواره یا نمایشگاه محسوب می شود؛ اما در پوستر نمایشگاه قرآن کریم ۱۴۰۳، زن و مادر در تصویر، انگار زن و مادر پشیمان شده و تقلیل یافته در نگرش، رفتار، سبک زندگی و پوشش نسبت به زن و مادر پوستر نمایشگاه قرآن کریم ۱۴۰۲ است!

انگار که او هم بخشی از معانی قرآنی اصیل را کنار گذاشته و با عرف غالب، نه عرف برتر، همراه شده است!

نکته حائز اهمیت که باید مورد توجه قرار بگیرد و بررسی شود این است که نه صرف اندیشه طراحان چنین پوستری برای این نمایشگاه، بلکه از اینان مهمتر، شناخت اندیشه و زاویه دید مدیران، نفرات شورای مرکزی و تصمیم گیران این نمایشگاه‌ها برای این قبیل انتخاب‌هاست!

باید نبود چادر در پوستر نمایشگاه قرآن کریم ۱۴۰۳ را همان روح، اندیشه، آرمانخواهی و غیرت دینی کم رنگ برخی مدیران و تصمیم گیران فرهنگی دانست که اگر دست نجنبانیم و از کنار این تصمیمات به ظاهر کم اهمیت، ساده گذر کنیم، به زودی شاهد نمایشگاه قرآنی خواهیم بود با پوستر زن و مادر بی حجاب!

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محیا IR ۲۲:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۲
    0 0
    دقیقا
    • عیان IR ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۷
      0 0
      و عینا. این کار فرهنگی آقایان!