دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ |۱۰ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 17, 2024
تبریز

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین مطهری‌اصل گفت: امام جمعه شهید تبریز عاشق ولایت، رهبر معظم انقلاب و عاشق مردم بود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مطهری‌اصل، امام جمعه موقت تبریز امروز در اولین خطبه بعد از شهادت حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم، امام جمعه مردمی و محبوب تبریز گفت: خداوند متعال در قرآن کریم فرموده‌اند: اساس خلقت جن و انس بر ایت استوار است که اهل عبادت و معرفت باشند؛ یعنی انسان‌ها به درجه توحید برسند و بشوند عبد خدا.

خطیب نماز جمعه تبریز ادامه داد: عده‌ای جان عزیز خودش را برای مقابله با کفار و مشرکین از دست می‌دهند و قطعا کسی که عاشق باشد شیرینی شهادت او را غرق خودش می‌کند.

حجت الاسلام و المسلمین مطهری‌اصل افزود: خداوند به شهدا گفته است که شما برای دنیا و مردم نمی‌میرید، بلکه شما برای من می‌میرید و با من معامله می‌کنید و در این مورد خودم خریدار جان شما هستم و در مقابلش بهشت به شما می‌دهم.

وی ابراز کرد: اگر شهدا آماده نمی‌شدند حکومت حق الهی روی زمین نمی‌آمد و این فداکاری موجب شد که تقریبا در تمام عصرها حق پیروز باشد.

امام جمعه موقت تبریز گفت: این شهدا و خون شهداست که حکومت دینی و الهی را برقرار کرده است؛ در حکومت ما نیز تمام پیروزی‌ها در سایه این شهدا بود.

وی ادامه داد: بدون ولایت تشکیل حکومت اهمیتی ندارد؛ اصل ولایت است که ابتدا ولایت‌الله، سپس ولایت رسول الله، ولایت اهل بیت(ع)، ولایت فقها است.

حجت الاسلام و المسلمین مطهری‌اصل متذکر شد: شهدای خدمت و در راس آنها شهید حجت الاسلام و المسلمین رئیسی، سید محرومان که پنجاه دیدار استانی در این سه سال داشت و شبانه‌روز کار می‌کرد و چه زیبا رهبر معظم انقلاب فرمود،رئیسی عزیز خستگی نمیشناخت.

وی گفت: پدر خانم آقای رئیسی اخیرا در یک گفتگو گفت، آقای رئیسی همیشه می‌گفت من سرباز مقام معظم ولایت هستم، ولی مدتی بود می‌گفت دیگر نمی‌گویم زیرا شاید من خطایی کنم و به پای رهبری بنویسند.

وی به شهادت استاندار جوان و وزیر خبره و انقلابی امور خارجه اشاره کرد و گفت: هر دو عزیز برای عزت و افتخار تلاش کردند.

خطیب نماز جمعه تبریز ابراز کرد: روزی کسی جرات نداشت به رژیم صهیونیستی چیزی بگوید ولی امروز همه علیه این رژیم هستندو  این ها همه زحمات دولت خدمت‌گزار بود.

 حجت الاسلام و المسلمین مطهری‌اصل یادآور شد: امام جمعه شهید تبریز عاشق بود، عاشق ولایت، رهبر معظم انقلاب و عاشق مردم.

وی ادامه داد: این بزرگوران به ما نشان دادند که در کنار ولایت می‌توان در خدمت مردم بود و همان‌طور که رهبری فرمودند با رفتن کسی خدشه‌ای به مسیر انقلاب وارد نخواهد شد.

خطیب نماز جمعه تبریز گفت: اجر شهادت این شهدا و استقبال از آنها دلایل زیادی دارد ولی عمده دلیل آنها تبعیت از رهبری بود، ما وظیفه داریم در نبود آنها پشت سر ولایت و رهبری باشیم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha