یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ |۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 16, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / امام جمعه همدان گفت: شهید رئیسی به جای تکیه بر صندلی قدرت در کنار مردم و در نقطه صفر مرزی حضور داشت و در سخت‌ترین شرایط و تحریم‌ها با مجاهدت شبانه‌روزی و با استفاده از ظرفیت داخلی به دنبال حل مشکلات مردم بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه با دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوا، ضمن تسلیت به مناسبت شهادت شهید رئیسی و همراهان رئیس جمهور، اظهار داشت: در آیه ۲۳ سوره احزاب، خداوند صحبت از افرادی می‌کند که در کنار ایمان به خداوند، به تعهدات خودشان نسبت به پروردگار نیز پایبند هستند.

وی با بیان اینکه هفته گذشته روزهای سختی را همه ما گذراندیم، گفت: در خاطرات مردم ایران از این صحنه‌های ناگوار و حوادث تلخ همچون شهادت شهید رجایی وجود دارد.

امام جمعه همدان، با اشاره به اینکه نسل جوان تنها خاطراتی از خدمات شهید رجایی شنیده، یادآور شد: شهید رئیسی توانست آن خاطره‌های خوش خدمت را برای جامعه امروز زنده کند و ثابت کند هنوز هم مسئولانی در تراز انقلاب اسلامی حضور دارند که بنای آنها، بنای خدمت به مردم و رفع مشکلات مردم است.

وی با بیان اینکه گاهی از موارد عده‌ای شائبه ایجاد می‌کنند که مسئولان از آرمان‌ها فاصله گرفته‌اند، ابراز کرد: شهید جمهور، با تواضع و اخلاص خود نشان داد می‌توان رئیس جمهور بود اما در مقابل مردم تواضع داشت.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، با تأکید بر اینکه شهید رئیسی ثابت کرد می‌توان بیت المال در اختیارت باشد اما ساده زیست باشی و زندگی شخصی خود با عموم مردم تفاوت نداشته باشد، اظهار کرد: سیدالشهدای خدمت، نشان داد می‌توان قدرت داشت اما در برابر طعنه‌ها سکوت کرد و همچنین می‌توان در عرصه‌های مختلف حضور داشت اما سوء استفاده نکرد.

وی به ویژگی‌های دیگر حجت الاسلام والمسلمین شهید رئیسی اشاره کرد و گفت: شهید رئیسی با عملکرد خود ثابت کرد می‌توان رئیس جمهور بود و زیست اخلاقی داشت و به دنبال حزب و گروه خود نبود و حزبت، عموم مردم باشد و یا در رأس قدرت اجرایی کشور باشی اما به جز منافع مردم به چیز دیگری فکر نکنی.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی، با بیان اینکه اگر رئیس جمهور این رفتارها را داشت پس دیگر مسئولان هم می‌توانند این روش و منش را داشته باشند و استمرار ببخشند، خاطرنشان کرد: شهید رئیسی به جای تکیه بر صندلی قدرت در کنار مردم و در نقطه صفر مرزی حضور داشت و در سخت‌ترین شرایط و تحریم‌ها با مجاهدت شبانه‌روزی و با استفاده از ظرفیت داخلی به دنبال حل مشکلات مردم بود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، با تأکید بر اینکه این درس رئیس جمهور به دیگر مسئولان است که می‌توان شبانه روز مجاهدت کرد و خسته نشد، یادآور شد: مردم امروز به چشم خود، خادمان صادق و متواضعی را دیدند که دغدغه آنها رفع مشکلات مردم بود و البته باید گفت این سبک مسئولان هنوز نیز حضور دارند، چرا که آنها تربیت شده مکتب امامین انقلاب هستند.

وی با بیان اینکه مبارزه با فساد و تلاش برای تحقق عدالت از دیگر ویژگی‌های شهید رئیسی بود، ابراز کرد: در ماجرای فساد چای دبش، رئیس جمهور دستور داد تا خود دولت در این زمینه سریعا ورود و کسی که این جرم را مرتکب شده معرفی کند.

امام جمعه همدان، تبعیت از ولی فقیه را از دیگر ویژگی‌های برجسته رئیس جمهور خواند و گفت: بارها شهید رئیسی تأکید داشت، "من طلبه‌ای کوچکی در مقابل رهبر معظم انقلاب هستم".

وی تصریح کرد: تبعیت واقعی از ولی فقیه در همه رفتارهای رئیس جمهور مشهود بود و این تبعیت نه در حد حرف که در عمل نیز بارها ثابت شده بود .

نماینده ولی فقیه در استان همدان، حضور میلیونی مردم در مراسم تشییع شهدای خدمت را تأکیدی بر پیوند بین مردم و مسئولین دانست و یادآور شد: حضور مردم در صحنه و در میدان، ناامید کننده دشمن است و البته این پیام را نیز به جهانیان مخابره کردند که این مسیر استمرار خواهد داشت.

وی با بیان اینکه آنچه انقلاب اسلامی را در تمامی این سال‌ها در برابر همه هجمه‌های دشمنان بیمه کرده، وجود پیوند امام و امت است، اظهار کرد: امروز جمهوری اسلامی دارای بنیان‌های مستحکمی است و وابسته به افراد نیست، چرا که مسیر حق متوقف شدنی نیست و تکلیف همه ما در این راه مشخص است.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی، با تأکید بر اینکه به خدایی که خرمشهر را آزاد کرد هنوز نیز معتقد هستیم، گفت: حضور مردم در مراسم‌های مختلف در سراسر کشور نشان داد، مسیر درست انقلاب با قدرت به پیش خواهد رفت.

وی با بیان اینکه باید مراقب باشیم تا از گمانه‌زنی‌های بی‌دلیل در رابطه با علت حادث پرهیز کنیم، خاطرنشان کرد: برخی تحلیل‌هایی که مطرح می‌شود دقیق نیست و باید منتظر ماند تا از منابع رسمی این موضوع اعلام شود.

امام جمعه همدان همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره شهید امیر عبداللهیان، گفت: صدور پیام‌های تسلیت توسط کشورهای مختلف و حضور بسیاری از سران کشورها در مراسم شهدای خدمت، محصول زحمات دستگاه دیپلماتیک بود.

وی با اشاره به آغاز به کار دوره جدید مجلس خبرگان رهبری، یادآور شد: در بیانیه پایانی این دوره از مجلس خبرگان رهبری بر لزوم استمرار مسیر خدمت و تلاش جهادی برای رفع مشکلات مردم تأکید شد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، با بیان اینکه امیدواریم کسی که در عرصه ریاست جمهوری وارد می‌شود ادامه دهنده این مسیر باشد و برای رفع مشکلات مردم تلاش جهادی کند، ابراز کرد: زمانی که مرحوم سید مصطفی به شهادت رسید، حضرت امام(ره) فرمودند این از الطاف خفیه الهی است و چند ماه بعد از شهادت ایشان نیز انقلاب به پیروزی رسید، بنابراین امروز نیز امیدواریم این حادثه از الطاف خفیه الهی برای کشور و اسلام باشد.

وی همچنین با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی شهید آل هاشم، یادآور شد: شهید آل هاشم به معنای واقعی کلمه مردمی و متواضع بود و در کنار مردم خدمات فراوانی برای مردم تبریز ارائه کرد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha