دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ |۱۰ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 17, 2024
تصاویر/ مراسم یادبود «شهدای خدمت» در مدرسه علمیه خواهران امام جعفر صادق(ع) شاهرود

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین مطیعی، «وسوسه» را اولین روش شیطان برای ایجاد انحراف در انسان دانست و گفت: اگر کسی در دنیا از شیطان تبعیت کند در روز قیامت مشمول زخم زبان و طعنه شیطان نیز قرار خواهد گرفت چراکه شیطان در آن روز خواهد گفت «خدا به شما وعده صدق داد اما به آن گوش ندادید در حالیکه به وعده کذب من توجه و از آن تبعیت کردید».

به گزارش خبرگزاری حوزه از سمنان، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی، نماینده ولی فقیه در استان سمنان، در مراسم یادبود «شهدای خدمت»، در مدرسه علمیه خواهران امام جعفر صادق(ع) شهرستان شاهرود، با اشاره به ابعاد مختلف سانحه تلخ سقوط بالگرد حامل ریاست‌جمهوری گفت: حادثه اخیر که به شهادت حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی و همراهان ایشان منجر شد در افکار عمومی با ۳ دیدگاه اصلی پرداخته می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان، دیدگاه شیطانی و مایوس کننده را نخستین دیدگاه‌ در بررسی سانحه اخیر عنوان کرد و گفت: بر اساس آیات قرآن کریم کسانی که از شیطان پیروی می‌کنند «ولیّ شیطان» محسوب می‌شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی «وسوسه» را اولین روش شیطان برای ایجاد انحراف در انسان دانست و افزود: اگر کسی در دنیا از شیطان تبعیت کند در روز قیامت مشمول زخم زبان و طعنه شیطان نیز قرار خواهد گرفت چراکه شیطان در آن روز خواهد گفت «خدا به شما وعده صدق داد اما به آن گوش ندادید در حالیکه به وعده کذب من توجه و از آن تبعیت کردید»

وی با بیان اینکه اولیای الهی به وسوسه‌های شیطان توجه نمی‌کنند اظهار کرد: قرآن کریم می‌فرماید شیطان بر آنها که بنده خدا هستند سلطه ای ندارد.

امام جمعه سمنان ایجاد یاس و ناامیدی را یکی از روش‌های دیگر شیطان برای انحراف انسان‌ها برشمرد و گفت: بر اساس آیات قرآن، شیطان انسان را از فقر و تنگدستی می‌ترساند تا از کار نیکو جلوگیری کند.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان ادامه داد: متاسفانه گروهی از افراد نیز آنچنان از شیطان تاثیر می‌گیرند که طوق بندگی او را بر گردن می‌آویزند و نه تنها از شیاطین پیروی می‌کنند بلکه از او سبقت نیز می‌گیرند!

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی با بیان اینکه دیدگاه «الهی» نقطه مقابل دیدگاه شیطانی است اظهار کرد: افرادی که با امید به فضل پروردگار و تلاشی مجدّانه به موفقیت دست می‌یابند بر وسوسه‌ها و اغواگری های شیطان غلبه کرده‌اند.

وی مادی گرایی و منفعت طلبی را یکی از دیدگاه‌های غیرتوحیدی در عصر حاضر معرفی کرد و گفت: برخی افراد که با دیدگاه مادی گرایانه به مساله فلسطین نگاه می‌کنند در دفاع از مردم غزه دچار تردید می‌شوند اما افرادی همچون شهیدان رئیسی و امیرعبداللهیان توانستند بین میدان و دیپلماسی پیوند ایجاد کنند چراکه معتقد بودند کمک به محور مقاومت، نشر ارزش‌های الهی و اسلامی در جهان است.

امام جمعه سمنان با اشاره گسترش گفتمان مقاومت در اقصی نقاط جهان بویژه در بین جوانان و دانشجویان افزود: بر اساس دیدگاه منفعت طلبانه به گفته «جان لاک» که از نظریه‌پردازان لیبرالیسم محسوب می‌شود، باید افراد ضعیف و فرودست را در مسیر توسعه نظام سرمایه‌داری نادیده گرفت و آنها را از چرخ گوشت عبور داد!

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با نقد نگاه «مادی گرایانه» و «طمعکارانه» تصریح کرد: دیدگاه مادی گرایانه می‌گوید افراد حاشیه‌نشین و طبقات ضعیف، ننگ یک جامعه محسوب می‌شوند و اگر در مسیر رشد طبقه سرمایه‌دار، زیر چرخدنده های صنعت نابود نیز شوند اشکالی به آن وارد نیست!

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی با یادآوری بی‌توجهی جوامع غربی به کهنسالان و میانسالان در دوران شیوع کرونا گفت: برخی کشورهای غربی در زمان شیوع کرونا از ارائه خدمات درمانی مانند تزریق واکسن به افراد کهنسال خودداری می‌کردند چراکه این افراد را به چشم هزینه، نگاه می‌کنند.

وی همراهی کشورهای جبهه مقاومت با سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران را ناشی از نگاه الهی حاکم بر ایران دانست و ادامه داد: دیدگاه سوم در تحلیل حوادث و رویدادها، دیدگاه الهی و معنوی است، همانگونه که امام حسن عسکری(ع) فرمود هیچ مصیبتی به شما نمی‌رسد مگر آنکه در خود آن مصیبت نعمتی قرار گرفته که توسط مصیبت، احاطه شده است!

نماینده ولی فقیه در استان سمنان در ادامه با تسلیت شهادت جانسوز رئیس جمهور و همراهان ایشان اظهار کرد: جمعیت چند میلیون نفری حاضر در مراسمات عزاداری اخیر نشان داد ملت ایران به این حادثه از زاویه دیدگاه الهی و اسلامی نگاه می‌کنند.

امام جمعه سمنان با اشاره به بیانات آرامش‌بخش مقام معظم رهبری درپی حادثه بالگرد حامل ریاست‌جمهوری گفت: امیدبخشی و امیدآفرینی نسبت به آینده از مهمترین ویژگی‌های اولیای الهی است که آن‌را در بیانات امام جامعه مسلمین مشاهده می‌کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی نحوه تحلیل حادثه اخیر را دارای اهمیت فراوان عنوان کرد و افزود: یکی از برکات واقعه اخیر افزایش بصیرت عمومی در خصوص مسائل کشور بویژه شخصیت شهید رئیسی بود.

وی با یادآوری نگاه وحدت آفرین شهید رئیسی در مسائل داخلی و بین‌المللی تاکید کرد: واقعه اخیر نشان داد ساختار جمهوری اسلامی ایران، ساختاری مستحکم و باصلابت است که اصلی‌ترین مولفه‌ آن وجود پربرکت رهبری و ولایت فقیه است.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان انعکاس دین‌داری سیاسی ملت ایران را یکی دیگر از برکات حادثه اخیر دانست و گفت: دشمن در سال‌های اخیر تلاش می‌کرد بگونه‌ای وانمود کند که مردم ایران از نظام جدا شده‌اند که تشییع پیکر شهدای خدمت، خط بُطلانی بر این تبلیغات بود.

امام جمعه سمنان با اشاره به انسجام ملی و اجتماعی حاصل از شهادت حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی اظهار کرد: همه ما وظیفه داریم از سرمایه اجتماعی بوجود آمده صیانت و مراقبت کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی با یادآوری اعلام عزای عمومی در تعداد زیادی از کشورها درپی شهادت حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی افزود: پیام‌های تسلیت و ابراز همدردی کشورها، سازمانها و مجامع بین المللی از عمق نفوذ نظام جمهوری اسلامی ایران حکایت دارد.

وی در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه اگر کسی به مردم خدمت کند توفیق شهادت را از آن خود خواهد کرد گفت: مسئولان و کارگزاران نظام دریافتند که اگر خدمت صادقانه را سرلوحه کار خود قرار دهند مورد اقبال ملت ایران قرار خواهند گرفت.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان ایجاد فرصت ترویج معارف دینی و اسلامی را از دیگر برکات حادثه اخیر عنوان کرد و با اشاره به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری گفت: امروز همگان وظیفه دارند علاوه بر زمینه‌سازی برای افزایش مشارکت عمومی در انتخابات، مسیر رئیس‌جمهور شهید کشورمان را به نحوی مطلوب ادامه دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha