چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
تصاویر/ آئین گراميداشت سیدالشهدی خدمت رئیس جمهور شهید و همراهان ایشان

آئین گرامیداشت سیدالشهدی خدمت و همراهان ایشان با عنوان «مزد خدمت» با مشارکت و همراهی فرهنگی، هنری و رسانه‌ای استان قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، محمد علی مجاهدی پدر شعر آیینی کشور در این مراسم که امروز دوشنبه ۷ خرداد ۱۴۰۳ در مجتمع فرهنگی شهید آوینی قم برگزار شد با قرائت اشعاری گفت: مسئولانی که در جمهوری اسلامی انجام وظیفه می‌کنند باید اهل درد باشند؛ بی‌دردی بالاترین دردهاست.

وی ادامه داد: رئیس جمهور شهید ما از زمره افرادی بود که با درد رشد کرده بود و با این مقوله عرفانی به خوبی آشنایی داشت.

مجاهدی افزود: انسان بی درد و بی‌تفاوت که به لحاظ اجتماعی برای خود هیچ مسئولیتی تعریف نمی‌کند، در جامعه اسلامی جایگاهی ندارد.

سوگواری جامعه فرهنگی، هنری و رسانه‌ای استان قم در سوگ شهید جمهور

حمید مکارم مسئول نمایندگی وزارت امورخارجه در استان قم هم در این مراسم با اشاره به عملکرد وزارت امور خارجه دولت سیزدهم اظهار داشت: در دوره ریاست جمهوری شهید رئیسی وزارت امور خارجه در جشنواره شهید رجایی در بین همه وزارت‌خانه‌ها به مقام اول دست پیدا کرد.

وی با اشاره به این که اقدامات شهید امیرعبداللهیان به عنوان وزیر امور خارجه واقعا ستودنی است، اظهار کرد: برای تشییع پیکرهای شهیدان خدمت، حتی کشورهایی نظیر بحرین، مصر و سودان که رابطه‌ای با آنها نداریم نیز در سطوح عالی شرکت کردند.

مسئول نمایندگی وزارت امورخارجه در استان قم بیان داشت: در دوره وزارت شهید امیرعبداللهیان جرقه احیای روابط با کشورهایی که از ما فاصله گرفته بودند، ایجاد شد.

مکارم در بخش دیگری سخنان اخلاص را از ویژگی‌های بارز شهید امیرعبداللهیان دانست و گفت: وزیر امور خارجه شهید، برای داشتن پُست و منصب رغبتی نشان نمی‌داد.

وی همچنین به نقل از خانواده شهید امیرعبداللهیان بیان کرد: شهید عبداللهیان به مناصب دنیوی، جز خدمت به مردم هیچ نگاهی نداشت.

مکارم ، سخت‌کوشی، پُرکاری و بیخوابی را از مشخصه‌های وزیر امور خارجه دولت سیزدهم ذکر کرد و گفت: از ویژگی‌های مهم وزیر امور خارجه شهید، نزاکت فوق‌العاده در اخلاق و ادب است، به گونه‌ای که هیچ کس نمی‌توانست در اخلاق مداری با او رقابت کند.

نماینده وزارت خارجه در قم با بیان این مطلب که طعنه‌های زیادی به شهید امیرعبداللهیان زده شد، گفت: اعضای گروهک منافقان که در آلبانی مستقر هستند، کلیپ‌هایی را علیه وزیر امور خارجه می‌ساختند و سعی داشتند تا شان و مقام وزارت خارجه را پایین بیاورند، اما این اقدام‌ها هیچ‌گاه منجر به عصبانیت این شهید نشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • حمید مکارم IR ۲۲:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
    0 0
    نور این سالن هنوز درست نشده! همه جا تاریکه