دوشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۳ |۱۵ محرم ۱۴۴۶ | Jul 22, 2024
کد خبر: 1160814
۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۶
آشتیان

حوزه/ استاد حوزه علمیه خواهران استان مرکزی گفت: حجاب به معنای پوشش بیرونی و عفاف به معنای پوشش درونی، این دو عامل باعث سلامت جامعه است و نبود این دو موجب به وجود آمدن مشکلات و اثرات مخرب زیادی در جامعه خواهد شد .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، به همت معاونت پژوهش مدرسه علمیه خواهران امام خمینی "ره" آشتیان صبح امروز جلسه پرسش و پاسخ با موضوع چالش های حفظ حجاب و عفاف در حضور اجتماعی زنان با حضور حجت الاسلام موحدی برگزار شد.

حجت الاسلام موحدی بیان کرد: بحث حجاب از ابتدای انقلاب مطرح شد و حضرت امام خمینی "ره" فرمودند: جامعه ما باید جامعه با حجابی باشد و این مسئله باعث تظاهرات و دادن شعار علیه ایشان شد و نهایتا حجاب در جامعه جا افتاد و مسئله حل شد و از سوی تمامی جامعه‌ مورد پذیرش قرار گرفت.

وی گفت: حجاب به معنای پوشش بیرونی و عفاف به معنای پوشش درونی، این دو عامل باعث سلامت جامعه است و نبود این دو موجب به وجود آمدن مشکلات و اثرات مخرب زیادی درجامعه خواهد شد.

حجت الاسلام موحدی تصریح کرد: در دوره جاهلیت نوین و بردگی مدرن بعد از شکستن حرمت زن در غرب مباحث چهارشنبه سفید و حجاب اجباری و اغتشاشات سال ۱۴۰۱ در سطح کشور خیلی از افراد بی حجاب شدند و به گشت ارشاد حمله می کنند و دست و پا گیر بودن چادر مورد بهانه افراد جامعه قرار گرفت.

این استاد حوزه با طرح این سوال که تبعات منفی بی حجابی در جامعه و اینکه آیا دست و پاگیر بودن چادر علت بی حجابی بود؟ پاسخ داد: بررسی جوامع غربی برای رسیدن به جواب سوال بهترین روش به نظر می رسد، در جامعه غرب با برهنگی زنان و به استعمار کشیدن زنان آنها را به کالایی برای دستیابی به اهداف از پیش تعیین شده خود کردند، با این حد از برهنگی به امنیت و آرامش مدنظر دست نیافتند.

وی در ادامه اظهار داشت: نگاه اسلام به حجاب و حضور در اجتماع این است که بانوان در حد ضرورت در اجتماع حضور داشته باشند.

عفاف و حجاب موجب سلامت جامعه است

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha