چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
حجت الاسلام و المسلمین رستملو

حوزه/ معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گفت: آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه در استان آماده برپایی جشن ولایت علوی - اکمال نبوی در ایام منتهی به عید غدیر شده اند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سیف الله رستملو، معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی با بیان این که آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه در استان آماده برپایی جشن ولایت علوی - اکمال نبوی در ایام منتهی به عید غدیر شده اند، گفت: این جشن نبوی از نهم تا هجدهم ذیحجه مصادف با ۲۷ خرداد تا پنجم تیرماه برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: برگزاری آیین معنوی غبارروبی قبور امامزادگان و شهدای دفن شده در آنها، فضاسازی تبلیغاتی، اطلاع رسانی از فضای مجازی و برپایی محافل انس با قرآن از جمله برنامه های جشن ولایت علوی - اکمال نبوی است.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی ادامه داد: همچنین دعای عرفه در هشت بقعه متبرکه سطح استان برگزار می شود و نماز عید قربان هم در ۲ بقعه سید بهلول خوی و سید محمد سلماس اقامه خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین رستملو اظهار کرد: ۲۵ مورد سخنرانی، ۱۵ مورد مولودی خوانی در بقاع همراه با قرائت زیارت جامعه کبیره از دیگر برنامه های این دهه در آذربایجان غربی به شمار می رود.

وی گفت: همچنین برگزاری مراسم شب و روز غدیر، اطعام غدیریه با حدود ۲ هزار و ۵۰۰ پرس غذا، برپایی ایستگاه پذیرایی از زائران در بقاعی که ظرفیت پذیرایی دارند، از دیگر برنامه های ایام "جشن ولایت علوی - اکمال نبوی " است.

اجرای طرح نشاط معنوی

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی از اجرای طرح نشاط معنوی از ۱۰ تیر تا ۲۰ مردادماه جاری خبر داد و افزود: مخاطبان این طرح دانش آموزان دختر و پسر هشت تا ۱۸ سال هستند و اساتید و مربیان طرح نشاط معنوی، مبلغان اعزامی، بومی و ائمه جماعات مستقر در بقاع متبرکه، مربیان سبک زندگی اسلامی بقاع متبرکه، اساتید فنی و حرفه‌ای، دانشجویان دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم و خواهران دوره دیده در قم هستند.

وی ادامه داد: مربیان سبک زندگی اسلامی، این شیوه زندگی را در بقاع متبرکه آموزش خواهند داد.

حجت الاسلام والمسلمین رستملو افزود: باتوجه به اینکه این ایام مصادف با ایام محرم است، هیات جوانان و نوجوانان برنامه های عزاداری در امامزاده ها برگزار می کنند.

به گفته وی، برگزاری کلاس های مهارت آموزی نظیر خیاطی، گلدوزی، چرم دوزی، عروسک بافی، عروسک دوزی، قالی بافی، گلیم بافی، نقاشی و طراحی، مداحی، سرود و تواشیح خوانی در امامزادگان از برنامه‌های نشاط معنوی است که در روزهای تابستان دایر خواهند بود.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی ادامه داد: علاوه بر این، کلاس های آموزشی چشمه معرفت و کودک و نوجوان نیز در امامزاده ها برپا خواهد شد.

وی افزود: برخی برنامه ها نظیر برنامه های ورزشی تنیس و فوتبال به صورت مشارکتی و ترکیبی است که در صورت همکاری دستگاه ها و نهادهای مربوطه برگزار می شود.

حجت الاسلام و المسلمین رستملو در پایان خاطرنشان کرد: ایجاد هویت دینی و اسلامی با استفاده از روش های نوین آموزشی و معارفی غیرمستقیم، استفاده از ابزارهای روز و جذاب همانند ظرفیت سالم فضای مجازی و ارتباط گیری مؤثر، زمینه سازی تربیت نسل جوان و نوجوان جهت کادرسازی برای مدیریت بقاع متبرکه و مراکز افق، تقویت بنیه جسمی و ایجاد نشاط روحی با استفاده از برنامه های ورزشی و مهارت افزایی و توانمندسازی دانش آموزان از اهداف طرح نشاط معنوی است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha