یکشنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۳ |۲۳ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 30, 2024
امام جمعه برازجان

حوزه/ امام جمعه برازجان تولید اقتدار ملی، تقویت مقبولیت نظام، ارتقاء ثبات سیاسی در کشور، افزایش همبستگی و وحدت ملی، کاهش آسیب‌پذیری ارکان نظام تصمیم‌گیری و اجرایی، افزایش بازدارندگی نرم و دفع تهدیدها، تقویت موقعیت و قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان را از فوائد مشارکت حداکثری عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام حسن مصلح امام جمعه برازجان در خطبه های این هفته نماز جمعه با اشاره به برکات مشارکت حداکثری در انتخابات گفت: قطعاً مشارکت حداکثری مهمترین اولویت انتخابات در نظام مردم سالاری دینی است. این که چه کسی انتخاب می‌شود قطعاً و حتماً بسیار مهم است. اما اگر بهترین شخص با رای کم انتخاب شود، برای نظام اسلامی خوب نیست.

خطیب جمعه برازجان افزود: برگزاری انتخابات باشکوه با حضور مردم، یکی از جلوه‌های اثرگذار در نمایش همبستگی ملی است؛ از برکات این مشارکت فوائدی فراوانی نصیب همه مردم می‌شود.

وی تولید اقتدار ملی، تقویت مقبولیت نظام، ارتقاء ثبات سیاسی در کشور، افزایش همبستگی و وحدت ملی، کاهش آسیب‌پذیری ارکان نظام تصمیم‌گیری و اجرایی، افزایش بازدارندگی نرم و دفع تهدیدها، تقویت موقعیت و قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان را از فوائد مشارکت حداکثری عنوان کرد.

حجت الاسلام مصلح با پرداختن به ۱۷ معیار انتخاب کاندیداهای اصلح ابراز داشت: تدیّن و اعتقاد نظری و عملی به اسلام، انقلاب، قانون اساسی و خطّ امام، مقدم دانستن مصالح انقلاب و کشور را بر مسائل شخصی یا گروهی، گرایش نداشتن به دشمن و نترس بودن در مقابل دشمنان، داشتن روحیه، نشاط، امید، قوّت و روحیه انقلابی و نیز کارآمدی و تدین برخی از این ویژگی ها است.

خطیب جمعه برازجان با بیان اینکه منتخب مردم باید دارای صداقت و صمیمیت با مردم و دلسوزی برای مردم باشد گفت: طرفدار مستضعفین و ضعفا و قشر ضعیف باشد، دارای روحیه و گرایش درونی به حل مسائل و مشکلات قشر محرومین جامعه را داشته بوده و باید دارای درک و فهم سیاسی باشد.

حجت الاسلام مصلح ادامه داد: مسائل داخلی و مسائل خارجی و توطئه‌های دشمن را بشناسد و با شناخت اولویت‌های کشور و نیازهای مردم اقدام نماید. از تخصّص، تجربه و کارآمدی بهره مند باشد. پیگیر مبارزه عملی با فساد باشد و از روحیه شجاعت و ایستادگی در برابر زورگویان عالم برخوردار باشد.

امام جمعه برازجان تاکید کرد: قصد خدمت به جای قصد تصاحب قدرت و اندوختن ثروت داشته و وابستگی به بیگانگان نداشته باشد. فردی که از سوی مردم انتخاب می‌شود باید دارای ویژگی و روحیه حل مسائل از طریق راه حلّ صحیح، راه حلّ مستقل، راه حلّ برخاسته از شرایط خاص این ملت و این کشور و راه حلّ ارائه شده از سوی اسلام باشد و وامدار مراکز قدرت و ثروت نباشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha