جمعه ۸ تیر ۱۴۰۳ |۲۱ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 28, 2024
امار مشارکت

حوزه/ رسانه های آمریکایی_غربی با این همه تلاش، فقط توانسته‌اند اعداد مشارکت پایین در جمهوری اسلامی ایران را به حدّی برسانند که رقم پایین‌ترین مشارکت خودشان است که البته بدون فضاسازی دشمن این رقم را ثبت کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، بیشترین هوچی‌گری‌های رسانه‌های غربی در مورد انتخابات، مسئله آمار مشارکت مردم در انتخابات است که به همین مناسبت، در مطلبی به بررسی آمار مشارکت مردم در انتخابات ایران و آمریکا می‌پردازد.



بالاترین میزان مشارکت در این ۴۶ سال، در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مربوط به سال ۲۰۲۰ است که میزان ۶۶.۹ را نشان می‌دهد و در بالاترین میزان مشارکت در جمهوری اسلامی مربوط به سال ۱۳۸۸ است که رقم ۸۴.۴ را نشان می‌دهد که خوابش هم به چشم آمریکایی حرام است.

کمترین میزان مشارکت هم در این ۴۶ سال، در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مربوط به سال ۱۹۹۶ است که رقم ۴۹ درصد را نشان می‌دهد و در مقابل، کمترین میزان مشارکت در جمهوری اسلامی مربوط به سال ۱۴۰۰ است که رقم ۴۸.۸۸ را نشان می‌دهد. علی‌الظاهر تفاوتی در کمترین میزان مشارکت نمی‌بینیم.

اینجاست که باید سؤال کرد «آیا ۵۱ درصدی که در انتخابات آمریکا شرکت نکرده‌اند، آمریکایی نبوده‌اند؟ رأی ندادنشان به معنای عدم مشروعیت نظام آمریکا نبوده؟ آیا به آن‌ها ظلم نشده؟» عجیب است، این آقایان آن‌قدر که برای مردم ایران دل‌ می‌سوزانند، برای خودشان دل نمی‌سوزانند.

نکته قابل توجه آمار این است که همه این ارقام در ظاهر ماجرا بود وقتی کمی بیشتر عمیق شویم و جنبه‌های دیگر را هم مورد مطالعه قرار دهیم، در می‌یابیم که مشارکت ۴۸.۸۸ درصد در جمهوری اسلامی، حاصل تلاش‌های بی امان دشمنان برای پایین آوردن مشارکت بوده و با این همه تلاش، فقط توانستند این عدد را به حدّی برسانند که رقم پایین‌ترین مشارکت خودشان است که البته بدون فضاسازی دشمن این رقم را ثبت کرده‌اند.

منبع: به قلم علی فرامررزی، نشریه‌ عهد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha