جمعه ۸ تیر ۱۴۰۳ |۲۱ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 28, 2024
مدیریت حوزه علمیه خواهران مازندران

حوزه/مشاور خانواده گفت: بسیاری از مشکلات در دوران نامزدی اتفاق می‌افتد که متاسفانه به خاطر نبود آموزش‌ است و بخشی از آن‌ها به جدایی ختم می‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام ابوالفضل زارع، در همایش پیوندهای آسمانی با عنوان همسفر تا بهشت ویژه طلاب استان مازندران اظهار کرد: در این دنیا به انسان جایگاه رسول خدا(صلی الله علیه و آله) را داده‌اند و تمام حرکات آن حضرت در تمامی ابعاد، از رفتار فردی، اجتماعی، تربیت فرزند، همسرداری و .. برای ما الگو و اسوه است، پس باید از این نمونه‌های درست الگوبرداری کنیم.

وی ادامه داد: مهم‌ترین عامل جدایی در زندگی، عدم آموزش به زوجین است، زن و مرد قبل از ازدواج باید نسبت به شخص مقابل خود به شناختی حداقلی دست پیدا کنند، اما نسبت به عقاید، صفات و ویژگی‌ها و توانمندی‌ها، بعد از عقد و آرام آرام شناخت تفصیلی پیدا می‌شود.‌

حجت الاسلام زارعی ادامه داد: حتی انسان نسبت به خویشان و اطرافیان خود نیز نمی‌تواند شناخت صد در صد پیدا کند، بسیاری از مشکلات در دوران نامزدی اتفاق می‌افتد که متاسفانه به خاطر نبود همین آموزش‌ها به جدایی ختم می‌شود، اما برای برقراری ارتباط با طرف مقابل خود هم باید شناخت کافی بدست بیاورید و هم دوران نامزدی خود را برای یک عمر زندگی برنامه ریزی کنید.

وی تاکید کرد: دو قوه تعقل و احساسات در انسان‌ها غالب و اصل بوده، اما احساسات در خانم‌ها قوی‌تر است، چراکه نقش آنان در آینده، مادر بودن و تربیت نسل است، اما مرد باید بار اصلی زندگی را به دوش بکشد و رهبر زندگی باشد، پس نیاز به تامین معاش و تعقل قوی دارد و با وجود این دو زندگی شکل می‌گیرد.

کارشناس خانواده تاکید کرد: باید نسبت به تمام علاقه‌مندی‌های همسر و نسبت به تمام چیزهایی که علاقه‌ای به آن‌ها ندارد و همچنین نسبت به خانواده و علائق آن‌ها نیز شناخت پیدا کند.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha