جمعه ۸ تیر ۱۴۰۳ |۲۱ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 28, 2024
انتخابات

حوزه/ مدیر حوزه ریاست حوزه علمیه خراسان، در پیامی ضمن دعوت مردم به حضور حداکثری در انتخابات هشتم تیرماه، امتداد مسیر خدمت شهید رئیسی را در انتخاب فرد اصلح با بیشترین معیارهای انقلابی، اسلامی و مدیریتی عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد میرزایی، مدیر حوزه ریاست حوزه علمیه خراسان، در پیامی از آحاد مردم جهت مشارکت حداکثری در انتخابات هشتم تیرماه دعوت کرد.

متن پیام بدین شرح است:

باسمه‌تعالی

انتخابات مظهر جمهوریت نظام اسلامی است و نشان‌دهنده اهتمام نظام اسلامی به نقش مردم در انتخاب بزرگ‌ترین افراد در وضع قوانین، نظارت، اجرا و مدیریت امور در مقیاس ملی و بین‌المللی است.

گستره کار رئیس‌جمهور و حجم عظیم امکانات در اختیار او بر اساس قانون اساسی کشور به‌عنوان بزرگ‌ترین مقام اجرایی کشور، می‌طلبد تا مردم نسبت به این مهم غفلت نکنند و در واقع بی‌توجهی به انتخابات، به معنی غفلت از این گستره امکانات و اختیارات در حوزه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و امنیتی در مقیاس ملی و بین‌المللی است.

اهمیت اول در موضوع انتخابات، مشارکت آحاد جامعه واجد رأی، در اصل انتخابات است؛ زیرا امر انتخاب مذکور در گام اول امری عقلی و ضرورتی اجتماعی برای جامعه ایمانی تکلیف شرعی است. مشارکت حداکثری نشان از میزان اهتمام و عزم مردم در اصلاح امور و مشارکت در اداره کشور است و تجربه نشان داده حل بزرگ‌ترین مشکلات با حضور مردم امکان‌پذیر است، و تاریخ انقلاب اسلامی نیز بیانگر همین تجربه موفق آن‌هم در زمان‌هایی است که کشور در عرصه ملی و بین‌المللی شرایط پایدار فعلی را نداشته است.

انتخاب فرد اصلح مرحله دوم است؛ چه آنکه که شورای نگهبان آنها را تأیید کرده است صالح برای مقام ریاست‌جمهوری هستند، اما انتخاب اصلح با تشخیص خوب مردم، می‌تواند رسیدن به اهداف را با اطمینان بیشتر و در فرصت کمتر و باکیفیت بالاتر در حوزه‌های مختلف فراهم سازد.

مردم فهیم ایران در سایه تجربه و درک سیاسی زایدالوصفی که نسبت به مردم سایر کشورها دارند لازم است در انتخاب اصلح تلاش نمایند. رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله خامنه ای (حفظه‌الله) به‌عنوان کشتی‌بان انقلاب و لنگرگاه مطمئن جهان اسلام، شاخص‌ها و معیارهای اصلح را بیان فرمودند و مردم می‌توانند با مشورت با نخبگان و امینان جامعه، فرد دارای معیارهای اصیل مدیریت اجرایی کشور را تشخیص و در روز انتخابات رأی خود را به صندوق بیندازند.

حوزه‌های علمیه از جمله حوزه علمیه خراسان بزرگ نیز بر مشارکت حداکثری مردم در انتخابات تأکید دارد و از آحاد جامعه می‌خواهد که با حضور حداکثری خود حماسه‌ای دیگر بیافرینند و با انتخاب فرد اصلح که بیشترین معیارهای انقلابی، اسلامی و مدیریتی را دارد تداوم خدمات بی‌منت، خستگی‌ناپذیر و مخلصانه شهید جمهور آیت‌الله رئیسی و یاران شهیدش را تضمین نمایند.

محمد میرزایی

مدیر حوزه ریاست حوزه علمیه خراسان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha