یکشنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۳ |۲۳ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 30, 2024
تولیت حوزه علمیه ولایت

حوزه/ تولیت حوزه علمیه ولایت با بیان این که قدسیت لباس روحانیت به خدمتش است، گفت: شهید رئیسی تبلور این معنا شد، برای ما افتخار است که گفته شود این روحانی خادم ملت است، این بزرگترین مدال افتخار برای جامعه روحانیت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از تهران، حجت الاسلام والمسلمین دسمی، تولیت حوزه علمیه ولایت تهران در مراسم عمامه گذاری ۱۵ نفر از طلاب حوزه علمیه ولایت که ظهر روز چهارشنبه ۶ تیرماه ۱۴۰۳ در مسجد حضرت اباعبدالله الحسین(ع) برگزار شد با تبریک عید غدیر خم، عید امامت و ولایت اظهار داشت: حضور مدیریت حوزه‌های علمیه کشور در این مراسم قوت قلبی برای همه طلاب و خانواده‌های این عزیزان است.

وی با تبریک به طلاب جوانی که مفتخر به لباس سربازی امام زمان(عج) می‌شوند و قدردانی از خانواده‌ها و پدران و مادران بزرگواران این طلاب که این عزیزان را تربیت کرده‌اند، گفت: حوزه‌های علمیه در طول بیش از هزار سال با مجاهدت و تلاش نسل به نسل فعالیت داشته و علما اصل دین را تا دوره عصر امام با مجاهدت تبیین کردند.

تولیت حوزه علمیه ولایت ادامه داد: در دوره عصر امام حوزه‌ی توصیفی و تحقیقی به حوزه‌ی تحققی تبدیل شد، حوزه ای که بنایش بر این شد تا دین را محقق کرد و اسلام را پیاده و نماد اسلام و توصیفات اسلام را از انسان و توصیفات اسلام را از جامعه و از حاکمیت محقق کند.

وی با بیان اینکه ۴۰ سال مجاهدت برای تحقق آرمانی و مطلوب از انسانیت و جامعیت صورت گرفت، افزود: در این راه سختی‌ها و صعوبت‌ها و موانعی در داخل و خارج و نظام استکبار و وجود داشت. اگر حوزه بتواند آرمان مطلوب خود را به بشریت ارائه دهد، انهدام نظام طاغوتی را به دنبال خواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین دسمی ادامه داد: طواغیت تلاش می‌کنند به هر شکل ممکن و با مشکلات اقتصادی، امنیتی، نظامی و ... این مطلوب محقق نشود.

وی اظهار داشت: حوزه و حوزویان، بانیان و متولیان و مؤسسان و علمای بزرگ مصمم هستند با مجاهدت آنچه را که رسالت انبیا و ائمه اطهار است را محقق و پیاده سازی کنند.

تولیت حوزه علمیه ولایت تاکید کرد: اساس کار علما صعوبت‌ها و سختی‌هایی دارد که در تهران این سختی‌ها بیشتر است.

حجت الاسلام والمسلمین دسمی با اشاره به فعالیت‌های حوزه علمیه ولایت تهران، گفت: حوزه علمیه ولایت در سال ۱۳۹۲ تاسیس شده است، طی این یک دهه که این مجموعه راه اندازی شده توفیق پیدا کردیم که در شرق تهران بیش از ۱۰۰ طلبه داشته باشیم و در حوزه ای که در غرب تهران است بیش از ۱۰۰ طلبه داریم و مدرسه مرکزی هم در خیابان شریعتی فعالیت می‌کند که مدرسه درس خارج است و قریب به ۵۰ طلبه در آن مشغول تحصیل هستند.

وی افزود: در چند سال اخیر بیش از ۱۰۰ نفر از این دوستان به لباس روحانیت مفتخر شدند و در جای جای این شهر مشغول خدمت و انجام کارهای فرهنگی و تربیتی هستند؛ همچنین مجموعه ای از حوزه‌های خواهران را راه اندازی کردیم. یک حوزه در منطقه ایران به نام ریحانه الرسول و دیگری به نام سیده النساء در منطقه فلاح با بیش از ۲۵۰ طلبه فعالیت می‌کنند.

تولیت حوزه علمیه ولایت تهران اظهار داشت: با توجه به شهر قریب ۱۵ میلیون نفری تهران و نیازهای این شهر با مطلوبیت‌ها خیلی فاصله داریم. این شهر بیش از ۵ هزار مدرسه آموزش و پرورشی و بیش از ۷۰۰ دانشکده و ۷۰ دانشکده دارد. علاوه بر این سازمان‌ها و ادارات و نهادهای زیادی در تهران وجود دارد که به طلبه، روحانی، استاد، محقق و پژوهشگر نیاز دارند. طبیعتا بار و رسالت حوزویان در تهران سنگین است. ما تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم تا در حد وسع و توانمان بتوانیم خدمت کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین دسمی خطاب به طلاب جوان که مفتخر به لباس روحانیت می‌شوند، گفت: ما این لباس را لباس خدمت، مردم‌داری و دانش، دستگیری و تواضع و لباس یاری رسانی به هم‌نوعان خود می‌دانیم. این لباس را لباسی می‌دانیم که اگر زلزله و سیل شد در کنار مردم باشیم. این لباس را لباسی می‌دانیم که به خانواده‌های عزیز در تربیت فرزندانشان کمک کنیم. این لباس را لباسی می‌دانیم که هم در خدمت فرهنگ، مسائل اجتماعی و آسیب‌های اجتماعی و پاسخ به شبهات، استحکام مبانی اعتقادی، فکری و فرهنگی مردم باشد.

وی تاکید کرد: قدسیت لباس روحانیت به خدمتش است، شهید رئیسی تبلور این معنا شدند، برای ما افتخار است که گفته شود این روحانی خادم ملت است. این بزرگترین مدال افتخار برای جامعه روحانیت است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha