جمعه ۲۹ تیر ۱۴۰۳ |۱۲ محرم ۱۴۴۶ | Jul 19, 2024
حسینی همدانی

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با تأکید بر اینکه این انقلاب و کشور شیعه تا ظهور دولت عشق، شیعی خواهد ماند، گفت: متأسفانه افراد بزدل و غرب‌زده و واداده می‌خواهند با ترویج اباحه‌گری و بی‌تفاوت سازی و گفتن حرف‌های بی‌اساس در مقاطع خاص در قاطبه مردم متدین حساسیت‌ها را از بین ببرند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از کرج، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حسینی همدانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه در مصلای بزرگ امام خمینی رحمه‌الله علیه کرج، یکی از جلوه های مهم حماسه عاشورا را نقش بانوان در ‌کربلا دانست و بیان داشت: بعضی از این بانوان قبل از واقعه کربلا و بعضی حین کربلا و عده ای بعد از واقعه، نقش های اساسی در نهضت داشته اند.

بانوان کربلا الگوی تمام بانوان آزاده و مؤمنه تا فردای قیامت هستند

وی ضمن معرفی تعدادی از این بانوان نقش‌آفرین، اظهار داشت: این بانوان در کربلا نقشهای مختلفی داشتند و حماسه ها آفریدند و الگویی شدند که تا امروز و فردای قیامت تمام بانوان آزاده و مؤمنه به آنان تأسی میکنند؛ کما اینکه مادران و همسران و خواهران و دختران شهدا الگویشان همین بزرگواران بودند.

امام‌جمعه کرج با تأکید بر اینکه کلمات امام حسین علیه‌السلام برای بانوان آن روز بسیار امیدآفرین بود و برای ما درس است، گفت: امام علیه السلام وقتی برای وداع با بانوان آمد به آنان فرمود: «خدا دشمنانتان را به انواع بلاء عذاب میکند و به شما در عوض این سختیها انواع نعم و کرامات را اعطا میکند پس شکوه نکنید و چیزی نگویید که قدر و ارزش شما را کم کند».

وی بر مبنای کلام امام حسین علیه‌السلام، با بیان اینکه تقویت روحیه خداباوری و تفکر توحیدی همه شرایط سخت را برای انسان آسان می کند، افزود: ببینید غزه مظلوم را که چند ماه است زیر بمباران خون‌خواران هستند و جلوی چشم به‌ اصطلاح انسانهای متمدن که باطن کوری دارند، آب و غذا بر کودکان و زنان و بیماران بسته شده است.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حسینی همدانی با تأکید بر اینکه غزه پیروز است، اظهار داشت: این شرایط سخت را آنان با اتکای به خدای تعالی و امید به آیات الهی پشت سر خواهند گذاشت و این ننگ عالم بشریت که در حال جان کندن است سقط خواهد شد.

وی با اشاره به حمله پهپادی صبح امروز یمن به تل‌آویو، افزود: رایحه خوش پیروزی به مشام می‌رسد و به حول و قوه الهی با اتفاقاتی که در منطقه در حال وقوع است، همه شاهد سرنگونی اسرائیل و پیروزی مستضعفین خواهیم بود.

ایمان و امیدواری به آینده، راهبرد هموار کردن سختی‌ها است

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز تقویت روحیه ایمان و امیدواری به آینده را راهبرد امام حسین علیهالسلام برای هموار کردن سختی‌ها عنوان کرد و گفت: امام حسین علیه‌السلام به بانوان فرمود: «وَ اعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ حافظکم وَ سینجیکم مِنْ شَرِّ الْأَعْدَاءِ وَ یَجْعَلَ عَاقِبَةَ أمرکم إِلَی خَیْرٍ» و این یعنی امام، پیروزی را نتیجه مقاومت می‌داند و بر آن تأکید دارد.

وی افزود: نظام اسلامی هم با مقاومت تعدادی از انسان‌های باایمان، به رهبری امامشان با تحمل زندان و شکنجه و تبعید و شهادت برپا شد و تا امروز هم با همین قاعده مانده است.

این انقلاب تا ظهور دولت عشق، شیعی خواهد ماند

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حسینی همدانی با بیان اینکه دشمنان خارجی و واداده های داخلی فکر می کنند می توانند باورها و آرمان‌هایی که خون پاکان برای به دست آمدن و استقرار آن‌ها بر زمین ریخته شده را پایمال کنند، گفت: برای ما مسلم است که تمام جریان استکباری به‌خصوص آمریکای جنایت‌پیشه با مکتب اهل‌بیت علیهم‌السلام و برقراری احکام اسلامی مخالفت دارند و برای حذف اسلام ناب تا جایی که توان دارند تلاش می‌کنند و تا امروز هم صدها عملیات انجام دادند.

وی با تأکید بر اینکه این انقلاب و کشور شیعه تا ظهور دولت عشق، شیعی خواهد ماند، افزود: متأسفانه افراد بزدل و غرب‌زده و واداده می‌خواهند با ترویج اباحه‌گری و بی‌تفاوت سازی و گفتن حرف‌های بی‌اساس در مقاطع خاص در قاطبه مردم متدین حساسیت‌ها را از بین ببرند و همان حرف آمریکا برای از بین بردن شیعه و مکتب اهل‌بیت و ایران که حرم اهل‌بیت است و مردم ما همه حسینی هستند را به زبان و گویش و ترفند دیگری می‌گویند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز با بیان اینکه آل الله در طول سفر اسارت همگی باصلابت در مجالس تبیین گری کردند و حرف حق خود را بدون لکنت زدند، بیان داشت: این برای ما درس است که حق بگوییم و از چیزی نترسیم و بدانیم که ملامت ملامت‌کننده در مقابل رضایت خدا ارزشی ندارد.

وی با اشاره به تذکر سیدالشهدا(ع) به بانوان که با شکایت از ارزش کار خود کم نکنند، اظهار داشت: کسی نشنیده که آل الله در طول این سفر پربلا کلمه‌ای که در آن ذرهای خفت و سرافکندگی باشد گفته باشند؛ لذا کار گویندگان و ذاکران بسیار سخت است که برای گرفتن اشک، این عزت و صلابت آل الله را با شعر سخیف، کوچک و تحقیر نکنند.

بیان حقایق راه مقابله با جنگ روایت‌هاست

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حسینی همدانی در بخش دیگری از بیانات خود گفت: امام حسین و همه ائمه علیه السلام را یا با دست یعنی شمشیر و قتل و ترور و یا با زبان یعنی تبلیغات و رسانه و تهمت و دروغ شایعه و تحریف به شهادت رساندند.

وی افزود: اتفاقاً امام حسین علیهالسلام هم، هم با دست یعنی جنگ و دفاع و هم با زبان یعنی جهاد تبیین و بیان حقائق در تمام لحظات حتی در رجزها، وارد عرصه شد.

وی با بیان اینکه در مسیر جهاد تبیین، حضور بانوان در ادامه عاشورا خیلی پراهمیت و بزرگ بود، گفت: در مقابل رسانه دروغ پرداز اموی و تبلیغات و شایعه سازی و شایعه پراکنی بنی امیه، همین بانوانِ در اسارت، جلوی تحریف حقایق را گرفتند تا دشمن نتواند با جنگ روایتها تحریف و انحرافی ایجاد کند و جای شهید و جلاد را عوض کند.

خطیب نماز جمعه کرج با بیان اینکه امروز شیپورهای خارجی و بوق‌های داخلی با ایجاد گسل‌های قومی و مذهبی در اجتماع و ایجاد توقعات غیرمنطقی و برخلاف قانون اساسی، سعی دارند آرامش جامعه را به هم بزنند گفت: ای‌کاش صداوسیما بفهمد که باید چه کسی را دعوت کند؛ و ای‌کاش دستگاه قضا وظیفه خودش را نسبت به دروغ‌گویان و خطاکاران به‌موقع و قاطع انجام می‌داد.

وی افزود: آقای دستگاه قضا! اگر امروز درست عمل نکنی، بدان که در آینده کسانی که در زمان مسئولیت‌هایشان سرمایه‌های ملی را از بین بردند و کشور را دچار خسارت محض کردند با پررویی بیشتری کار خودشان را ادامه خواهند داد.

چرا برخلاف قانون اساسی سخن می‌گویید؟ مردم را عصبانی و ناامید نکنید!

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز با بیان اینکه عده‌ای معیارهای دیگری را به‌جای شایسته‌سالاری و توانمندی و تدین و وجدان کاری و صداقت و دست‌پاکی، می‌گذارند، اظهار داشت: مردم را مشغول و عصبانی و ناامید نکنید. چرا گسل درست می‌کنید؟ چرا غیر کارشناسانه سخن می‌گویید؟ چرا برخلاف قانون اساسی سخن می‌گویید؟ چرا کاری می‌کنید که مجلس را در آینده به چالش بکشید؟

خادمانی امین و دغدغه‌مند برای خدمت به مردم انتخاب کنید

وی در ادامه با بازخوانی هشدار رهبر معظم انقلاب در خصوص به‌کارگیری افراد در پستهای مختلف، یادآور شد: کارگزار نظام اسلامی باید انقلابی، امین، کارآمد، با اعتماد به خدا، باورمند به مردم، استکبارستیز، حامی مظلومان و عدالت‌خواه باشد و به مکتب و گفتمان امامین انقلاب ایمان داشته باشد و در زندگی به اصول اسلامی و غیر تشریفاتی پایبند باشد.

وی افزود: اگر گوشه چشمی به بیگانگان خصوصاً آمریکای پلید داشته باشید وحدت ملی و امنیت ملی و اقتدار ملی و درنتیجه منافع ملی خود را از دست خواهیم داد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حسینی همدانی با تأکید بر اینکه بیانات حضرت آقا باید نصب العین باشد و نباید اجازه داد که شائبه وادادگی در برابر ارزش‌های اسلامی و آرمانهای انقلابی و ملی به مشام برسد، گفت: همه اذعان دارند که شهید جمهور خستگی نمی‌شناخت؛ پس بگردید خادمانی امین و دغدغه‌مند برای خدمت به مردم پیدا و انتخاب کنید.

مراقب باشید برای عزاداری‌هایتان بدل درست نکنند

امام‌جمعه کرج با اشاره به حماسه سازی حضرت زینب در مجلس شام متذکر شد: باید هیئات ما و مساجد ما انسان‌های حماسی و مقتدر و آگاه و بصیر و عالم تربیت کند.

وی با بیان اینکه اشک و آه و عزاداری اصل است، تأکید کرد: مواظب باشید بدلی برایتان درست نکنند؛ حواستان باشد که دارند عزاداری‌های شما را با حرف‌های قشنگ و نامه‌پراکنی‌های بی‌اساس و بی‌ریشه خراب می‌کنند.

تقدیر امام‌جمعه کرج از جهاد 18 ساعته مهندسان نیروگاه رامین اهواز

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حسینی همدانی در بخش دیگری از بیانات خود از و گفت: مهندسان و متخصصان و اپراتورهای نیروگاه رامین اهواز با یک حرکت جهادی 18 ساعته سخت و طاقت‌فرسا، در عملیات مهندسی ویژه، رکورد بینظیر جهانی را در زمان تعمیر ثبت کردند تا مردم بی‌برق و بی‌خنکی نباشند؛ که به‌ نوبه خودم و هم از طرف شما از همه آن عزیزان تقدیر و تشکر می کنم.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در خاتمه از مرحوم حجت‌الاسلام‌والمسلمین آقای مدنی بروجنی یاد کرد و گفت: مرحوم حجت‌الاسلام‌والمسلمین آقای مدنی بروجنی 5 سال امام‌جمعه بودند و شما سالیانی پشت سر این سید بزرگوار نماز خواندید. مدتی امام‌جمعه بوشهر بودند. قبل و بعد از انقلاب هم فعالیت‌های تبلیغی و انقلابی داشتند؛ در دفتر تبلیغات اسلامی قم، در شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه و اواخر عمرشان هم در دفتر حضرت آقا در قم بودند که خدای تعالی با اجداد طاهرینش محشور بگرداند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha