پنجشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۳ |۱۸ محرم ۱۴۴۶ | Jul 25, 2024
ب

حوزه / حجت الاسلام سلیمانی با بیان اینکه در نماز جمعه باید مسائل سیاسی بیان شود، گفت: نماز جمعه‌ای که در آن حرف سیاسی زده نشود، نماز جمعه نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از کاشان، حجت الاسلام ابوالفضل سلیمانی امام جمعه آران و بیدگل پیش از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه به مناسبت سالگرد نخستین اقامه نماز جمعه کشور پس از انقلاب اسلامی، در دفتر امام جمعه این شهر برگزار شد، ضمن تشریح فعالیت‌های انجام شده طی یک سال گذشته، با بیان اینکه نماز جمعه آران و بیدگل از لحاظ جمعیت در رتبه اول نماز جمعه‌های منطقه کاشان قرار دارد، اظهار داشت: انسجام و وحدت در برپایی با شکوه نماز جمعه آران و بیدگل نشأت گرفته از تلاش فرهنگیان و روحانیون منطقه می‌باشد.

حجت الاسلام سلیمانی، افزود: مرحوم حجت الاسلام عباس یوسفیان به مدت ۱۸ سال و حجج اسلام غفوری، طهماسبی، روحانی و سید محمد موسوی به ترتیب ائمه جمعه این شهر بوده‌اند.

امام جمعه آران و بیدگل، با بیان اینکه بعضی از مردم هنوز نسبت به جایگاه نماز جمعه آگاه نیستند، گفت: اینکه در قرآن یک سوره به نماز جمعه آمده و از لوازم قرآن نماز جمعه است، نشان از اهمیت این پایگاه عبادی سیاسی است.

حجت الاسلام سلیمانی، نماز جمعه را نمایشی از قدرت سیاسی و اجتماعی اسلام دانست و ابراز کرد: امام راحل فرمودند، هرچقدر نماز جمعه با شکوه‌تر برگزار شود پشتیبانی قوی در پیشبرد انقلاب اسلامی است.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری نیز فرمودند، نماز جمعه محلی است که دل‌ها را محکم، ایمان‌ها را قوی و مشعل هدایت است.

امام جمعه آران و بیدگل، با بیان اینکه در نماز جمعه باید مسائل سیاسی بیان شود، اظهار کرد: نماز جمعه‌ای که در آن حرف سیاسی زده نشود، نماز جمعه نیست.

حجت الاسلام سلیمانی ابراز کرد: امام امت فرمودند، هر کس می‌گوید سیاست در اسلام نیست، اسلام و سیاست را نفهمیده است.

وی نماز جمعه را نمایش اقتدار و اتحاد ملت دانست و تأکید کرد: هیئات مذهبی آران و بیدگل همانند عزاداری‌های زنجان، یزد، تبریز و دیگر شهرهای کشور یک روز از دهه اول محرم را به صورت منسجم در یک مکان و یک ساعت حاضر شوند.

امام جمعه آران و بیدگل، ثواب آمدن به نماز جمعه را ثواب حج مقبول دانست و ابراز کرد: نمایش قدرت در حج سالیانه است، ولی نمایش قدرت در نماز حمعه به صورت هفتگی است.

در پایان این نشست خبرنگاران حاضر به بیان دغدغه‌های خود در رابطه با لزوم به‌کارگیری نیروهای جوان در ستاد نماز جمعه به منظور جذب بیشتر جوانان و بیان دغدغه‌های مردم در جهت حل مشکلات مختلف در خطبه‌های نماز جمعه پرداختند.

انتهای پیام. /

نماز جمعه‌ای که در آن حرف سیاسی زده نشود، نماز جمعه نیست

نماز جمعه‌ای که در آن حرف سیاسی زده نشود، نماز جمعه نیست

نماز جمعه‌ای که در آن حرف سیاسی زده نشود، نماز جمعه نیست

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha