یکشنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ |۲۸ محرم ۱۴۴۶ | Aug 4, 2024
ساوه

حوزه/ حجت الاسلام فرهادی گفت: عملکرد والدین در رشد و تربیت فرزندان، باید حرکت جمعی باشد، یعنی والدین با هم در این راه هماهنگ باشند، چرا که در صورت عدم هماهنگی و عدم حمایت والدین از همدیگر، والد تنها، دست از کار می‌‍کشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، به همت مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) ساوه و با همکاری کانون رهپویان کوثر شمیم ریحان(دانش آموختگان) این شهرستان، دومین جلسه از دوره دانش افزایی علمی، اخلاقی و اجتماعی فرهنگیان (طلبه معلم‌ها) با حضور حجت الاسلام فرهادی از اساتید حوزه در مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) ساوه برگزار شد.

حجت الاسلام فرهادی در این جلسه ضمن بیان خلاصه‌ای از مباحث قبل، اظهار داشت: عملکرد والدین در رشد و تربیت فرزندان، باید حرکت جمعی باشد، یعنی والدین با هم در این راه هماهنگ باشند، چرا که در صورت عدم هماهنگی و عدم حمایت والدین از همدیگر، والد تنها، دست از کار می‌‍کشد.

حجت الاسلام فرهادی با تعریف هوش، گفت: هوش، همان توانایی فرد برای تفکر منطقی و اقدام هدفمند و سازگار با محیط است.

وی به تشریح شرایط و ویژگی‌های هوش پرداخت و یادآور شد: توانایی یادگیری، توانایی سازگاری با محیط، توانایی انتزاعی و استقرائی، بهره‌مندی از شکست و تجربه و پیش بینی کننده موقعیت نه عامل موفقیت از ویژگی‌های هوش است.

کارشناس مرکز مشاوره سماح، تصریح کرد: توانایی یادگیری یا ناشی از هوش بالاست یا ناشی از تجربه فرد درباره آن مبحث است.

وی ادامه داد: تفکر انتزاعی، توانایی درک مفاهیم به تنهایی است و تفکر استقرائی، بررسی تمام حیثیات و جوانبی که در جواب سوال موثر و دخیل است.

وی با بیان اینکه هوش، پیش بینی کننده است نه عامل موفقیت، اظهار کرد: در جوامعی که ترتیب مردم طبقاتی و گروه بندی شده، هوش، کمتر می‌تواند در تغییر و رشد اجتماعی فردی موثر باشد، اما در جامعه‌ای که مردم طبقه بندی نشده‌اند( طبقه مرفه و کارگر) هوش می‌تواند در ارتقای یک فرد و اینکه بتواند در آن جامعه، جایگاه خود را تغییر دهد بسیار بالاست.

حجت الاسلام فرهادی، به انواع استعداد از قبیل استعداد خفته، یک بُعدی و برافراشته اشاره کرد و به تبیین هریک پرداخت.

در بخش بعدی این جلسه، نمونه تست هوش، شیوه‌ برگزاری و محاسبه و نکات آن نیز آموزش داده شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha