چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ |۱۵ صفر ۱۴۴۶ | Aug 21, 2024
جنتی

حوزه/ دبیر شورای نگهبان گفت: بزرگترین سنگری که رژیم صهیونیستی در مقابل خود می‌بیند مساجد و به ویژه مسجدالاقصی است که مفاهیم مقدسی مانند مقاومت در برابر ظالم را در جامعه زنده نگه‌ می‌دارند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، آیت‌الله احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان، در ابتدای جلسه امروز (چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۳) این شورا با اشاره به سالروز آتش زدن مسجدالاقصی توسط عمال رژیم غیرقانونی صهیونیستی که به عنوان روز جهانی مسجد نامگذاری شده است، گفت: واقعیت این است که رژیم صهیونیستی بزرگترین سنگری که در مقابل خود می‌بیند مساجد و به ویژه مسجدالاقصی است که مفاهیم مقدسی مانند مقاومت در برابر ظالم را در جامعه زنده نگه می‌دارند.

وی با بیان اینکه در جهان اسلام مساجد همواره منشأ حرکت‌های بزرگ بوده‌اند، در همین رابطه اضافه کرد: شاید بارزترین مثال در دوران معاصر، نقش مساجد در پیروزی انقلاب اسلامی و همچنین در دفاع مقدس باشد که حقیقتا نقش بسیار موثری بوده است.

دبیر شورای نگهبان ادامه داد: شکل‌گیری سبک زندگی اسلامی در جامعه، بدون ایفای نقش مساجد بسیار مشکل و چه بسا ناشدنی است و در این جهت هیچ سازمانی نمی‌تواند جایگزین مسجد شود.

آیت‌الله جنتی تاکید کرد: اگر مساجد به محل طرح مطالبات قانونی مردم تبدیل شوند ارتباط بین مردم و مساجد مستحکم‌تر خواهد شد.

وی با اشاره به درپیش بودن هفته دولت اظهار داشت: این هفته فرصت مناسبی است برای دستگاه‌های اجرایی تا با تعامل و ارتباط با مردم، گزارش‌های دقیق و صادقانه از اقدامات خود ارائه کنند.

دبیر شورای نگهبان خاطرنشان کرد: واقعیت این است که گستردگی و تنوع وظایفی که دستگاه‌های اجرایی برعهده دارند و اقداماتی که انجام می‌دهند به درستی برای مردم تبیین نشده و هر کسی فقط از خدماتی که در اطراف او ارائه می‌شود اطلاع دارد و از سایر خدماتی که در نقاط دیگر کشور ارائه می‌شود مطلع نیست و این عدم اطلاع گاهی به این برداشت منتهی می‌شود که خدمتی صورت نمی‌گیرد.

آیت‌الله جنتی گفت: تاریخ کشور نشان می‌دهد هرکسی با صداقت و مخلصانه به مردم خدمت کند مردم همواره از او با احترام یاد می‌کنند و هر کسی مردم را، ولی نعمت خود نداند چیزی جز بدنامی نصیبش نخواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha