یکشنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ |۲۶ صفر ۱۴۴۶ | Sep 1, 2024
تندگویان

حوزه/ محمدمهدی تندگویان گفت: زمانی قرار بود مسئولان جای شهید را برای خانواده شهدا پر کنند اما بسیارند خانواده‌های شهدایی که کسی از حال آنها خبر ندارد و تقریبا در سختی‌های زندگی فراموش شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، محمدمهدی تندگویان، فرزند شهید محمدجواد تندگویان وزیر نفت اسبق کشور که در اسارت بعثی‌ها شهید شد، امروز در نشست صمیمی با رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار داشت: یک زمانی از اواخر دولت هشتم تا اواسط دولت دهم هر سال نشستی با حضور خانواده شهدای دولت در هیات دولت برگزار می‌شد که بعدا دیگر ادامه نیافت که در آن جلسه خانواده‌ها ضمن بیان مشکلات خود به ارائه نقطه نظرات و درددل‌های خود می پرداختند.

تندگویان افزود: در یکی از همین جلسات بود که متوجه شدیم یکی از خانواده شهدای دولت حتی بیمه هم ندارند درحالیکه در فضای ذهنی مردم، تصور بر این است که خانواده شهدا از امکانات زیاد و متنوعی برخوردار هستند.

فرزند شهید تندگویان گفت: غفلت از خانواده شهدا زیبنده نیست. برخی همسران و مادران شهدا نیازمند مددکاری هستند برخی نیز از لحاظ روحی نیاز به سرکشی و کمک دارند که بنیاد شهید باید در این زمینه برنامه‌ریزی کرده و توجه ویژه داشته باشد.

وی افزود: یکی دیگر از مشکلات خانواده شهدا گرفتاری‌های حقوقی است؛ خانواده شهدا در معضلات حقوقی بعضا تنها هستند و دادرسی ندارند که می‌طلبد بنیاد شهید نسبت به حمایت حقوقی از آنها اقدام کند.

تندگویان تصریح کرد: خوب بود آن جلسات سالانه با دولت احیا می‌شد یا حتی هیات وزیران در سالگرد شهدای دولت جلسه خود را بر سر مزار شهیدان رجایی و باهنر برگزار می‌کرد تا حرمتی نمادین در تکریم یاد و خاطره شهدا باشد.

فرزند شهید تندگویان افزود: شهدای دولت نماد مظلومیت جمهوری اسلامی هستند که می‌توان با پرداختن به آنها نظر مجامع حقوق بشری را جلب کرده و پرونده آنها را از لحاظ حقوقی پیگیری کرد.

تندگویان گفت: اینکه امروز پس از سال‌ها باید برای بازگشت درس شهید فهمیده به کتب درسی تلاش شود یا هنوز بعد سالیان تاریخ دقیق شهادت کسی مثل شهید تندگویان در تقویم مشخص نیست، مایه تاسف است و نباید شاهد این دست اتفاقات باشیم. گاهی که به این مسایل می‌اندیشیم نگران خانواده شهدایی می‌شویم که اسم و رسمی ندارند، وقتی شهدای بنام اینطور مورد بی‌مهری قرار گیرند، این نگرانی درباره سایر خانواده شهدا تشدید می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha