چهارشنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۳ |۲۹ صفر ۱۴۴۶ | Sep 4, 2024
سالروز شهادت امام رضا(ع)

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین محمدی شاهرودی در ویژه برنامه تلویزیون اینترنتی «پاسخ» گفت: همه ائمه علیهم السلام در حفظ، نهادینه کردن و تبیین و تفسیر اسلام ناب بیشترین نقش را داشته اند، اما امام رضا(ع) بخاطر فرصت هایی که به دست آوردند از این حیث ممتاز هستند و به همین جهت ایشان به عالم آل محمد(ص) معروف شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین رضا محمدی شاهرودی، کارشناس مسائل دینی با حضور در تلویزیون اینترنتی «پاسخ» وابسته به مرکز مطالعات و پاسخ گویی به شبهات حوزه های علمیه، ضمن تسلیت شهادت هشتمین امام شیعیان، تأثیرات فرهنگی و علمی امام رضا علیه السلام بر جامعه ای که ایشان در آن زندگی می کردند را برشمرد و گفت: باید دانست که همه ائمه علیهم السلام در حفظ، نهادینه کردن و تبیین و تفسیر اسلام ناب بیشترین نقش را داشته اند، اما امام رضا(ع) به خاطر فرصت هایی که به دست آوردند از این حیث ممتاز هستند و به همین جهت ایشان به عالم آل محمد(ص) معروف شدند.

وی، علم امام رضا(ع) را بروز یافته خواند و افزود: با مناظره هایی که مأمون البته با هدف به چالش کشیدن و زیر سؤال بردن جایگاه علمی و معنوی امام رضا(ع) برگزار می کرد، علم این امام بزرگوار ظهور و بروز یافت.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: باید بدانیم که وقتی مأمون به عبارتی با منت گذاشتن و کنایه خطاب به امام رضا(ع) گفت ما شما را به اینجا آوردیم و جایگاه دادیم و غیره، امام در پاسخ به او فرمودند که من در مدینه بودم و سخنم در سرتاسر جهان اسلام شنیده می شد. زیرا ایشان در مدینه هم که تشریف داشتند مرجع عام پاسخ به سؤالات و صدور فتاوا برای مردم بودند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی شاهرودی با اشاره به اینکه امام رضا(ع) با افرادی که در آن زمان رهبران مذاهب مختلف بودند مناظره داشته اند، گفت: افرادی همچون عمران صابی به واقع رهبران مذاهب آن زمان بودند و وقتی این ها در مقابل امام رضا(ع) تسلیم می شدند، این موضوع به نقاط مختلف جهان اسلام مخابره شده و توسعه پیدا می کرد.

وی حضور امام رضا(ع) در ایران را موجب مهاجرت تعداد زیادی از اهل بیت(ع) و امام زادگان دانست و گفت: این موضوع موجب رشد سطح فرهنگی جامعه ایران شد و این کشور را در گذر زمان به مرکز جهان تشیع تبدیل کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha