سه‌شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ |۶ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 10, 2024
کد خبر: 1181953
۲۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۱:۱۲
اورژانس اجتماعی

حوزه / مدیر کل بهزیستی استان کرمان از فعالیت ۲۰ مرکز اورژانس اجتماعی در سطح این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از کرمان، علیرضا وحیدزاده در مراسم گرامیداشت بیست و ششمین سالگرد تأسیس اورژانس اجتماعی، این اورژانس را پیشانی بهزیستی توصیف کرد و اظهار داشت: اینکه سازوکاری راه اندازی شده که می‌توانیم هر جا به مسئله‌ای برخورد کردیم به آن مراجعه کنیم و مسائل بین فردی، آسیب‌ها و تنش‌ها را رفع کنیم جزو امتیازات مهمی است که یک کشور می‌تواند آن را داشته باشد.

وی افزود: متأسفانه برخی مباحث در زندگی اجتماعی نادیده گرفته شده که مدیریت آن سخت است و هزینه‌های سنگین اجتماعی را در پی دارد و آن پدیده‌ای است که در هم عرضی پدیده‌های دیگر ایجاد می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان، با بیان اینکه با توجه به وضعیت کشور و جهان و پیشرفت تکنولوژی و ارتباطات، هر روزه با آسیب‌های مختلف و جدیدی مواجه هستیم، ابراز کرد: امروزه به واسطه همین مسئله ما نیاز به مراکزی داریم که بتوانند با مداخله مؤثر، از بسیاری از آسیب‌ها و بحران‌ها جلوگیری کنیم و یا آن را مدیریت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: آن چه مهم است، این که باید مراقب شبکه‌های خویشاوندی باشیم و از گسستن انسجام‌ها در روابط اجتماعی و روابط خانوادگی جلوگیری کرد.

وحیدزاده ادامه داد: ما با مشکلات و معضلات اجتماعی گوناگونی مواجه هستیم که این مهم می‌طلبد پرسنل اورژانس اجتماعی با ارتقا دانش، مهارت و تخصص خود مداخله خوب و مؤثری را در اورژانس داشته باشند.

وی با اشاره به فعالیت ۲۰ مرکز اورژانس اجتماعی در استان کرمان، ابراز کرد: با توجه به گستردگی استان و اینکه کرمان در حال تبدیل شدن به قطب صنعتی کشور می‌باشد، نیاز است اورژانس‌های اجتماعی در شهرستان‌های بزرگ به سطح یک ارتقا پیدا کنند و این مستلزم اختصاص تجهیزات، خودرو مخصوص و نیروی متخصص است که امیدواریم بهزیستی کشور به این موضوع توجه کند.

وی با بیان اینکه ۵ شهرستان استان کرمان، فاقد اورژانس اجتماعی هستند، اظهار کرد: اورژانس‌های اجتماعی در کشورهای پیشرفته دارای اهمیت و جایگاه والایی هستند و امیدوارم در اینجا نیز مسئولان ذیربط در جهت کنترل و مدیریت آسیب‌های اجتماعی همکاری مؤثر و خوبی را با بهزیستی داشته باشند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha