سه‌شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ |۱۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 17, 2024
تصاویر/ همایش فرهیختگانی عالم تمدن ساز در ارومیه

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی گفت: امت اسلامی باید تابع حق باشد و وحدت یکی از مبانی روشن این موضوع بوده و اگر کسی وحدت را خدشه دار کند، به امت اسلامی خیانت کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی در همایش فرهیختگانی عالم تمدن ساز که در مصلای امام خمینی(ره) ارومیه برگزار شد، به لزوم وحدت در امت اسلامی برای ایحاد تمدن نوین اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: اگر بتوانیم ویژگی‌های امت اسلامی را به صورت کامل فراهم بکنیم، تمدن نوین اسلامی ایجاد می‌شود.

وی ایمان به خدای متعال را لازمه وحدت و همدلی امت عنوان کرد و گفت: امت اسلامی باید تابع حق باشد و وحدت یکی از مبانی روشن این موضوع بوده و اگر کسی وحدت را خدشه دار کند، به امت اسلامی خیانت کرده است.

امام جمعه ارومیه تصریح کرد: پرهیز از دنیا و دنیا مداری باید در دستور کار امت اسلامی قرار گیرد و مهم‌ترین شاخصه در مسیر ایجاد امت اسلامی این است که دنیاطلبی را از خود دور کنیم.

در ادامه این همایش ماموستا ماند کلشی نژاد با اشاره به دیدار دیروز علمای اهل سنت با رهبر معظم انقلاب و اهمیت جهاد تبیین، گفت: امت اسلامی نیازمند همگرایی و اتحاد همیشگی است و باید در راستای تمدن اسلامی حرکت کرد.

امام جمعه اهل سنت ارومیه، با تأکید بر لزوم کنار گذاشتن اختلافات بین ملت‌های مسلمان جهان، خاطرنشان کرد: تشکیل امت واحده باید هدف تمام نشست‌ها، برنامه‌ها و همه مسلمانان در سراسر جهان باشد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha