جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
دکتر کمال اکبری

دکتر اکبری تصریح کرد: اگر ما می‌خواهیم به یک دیپلماسی رسانه‌ای بر پایه هوش مصنوعی برسیم که باید الزامات آن را در کشور مورد توجه قرار دهیم راهی جز این نداریم که دیپلماسی هوشمند را دنبال کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، در ادامه سلسله نشست‌های عصرانه فناوری‌های هوشمند، نشست تخصصی "الزامات دیپلماسی رسانه در سند ملی هوش مصنوعی"، عصر چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ از سوی ستاد فناوری های هوشمند حوزه های علمیه با ارائه دکتر کمال اکبری عضو هیئت علمی دانشگاه صداوسیما و رئیس انجمن علمی ارتباطات حوزه‌های علمیه برگزار شد.

رئیس دانشکده دین و رسانه قم در این نشست گفت: برخی اعتقاد دارند دیپلماسی رسانه‌ای جزوی از دیپلماسی عمومی و برخی اعتقاد دارند که خود آن یک موضوع مستقل است که می‌تواند یک جلوه آن در حوزه دیپلماسی عمومی و یک جلوه آن نیز به صورت مستقل عمل کند.

اکبری ادامه داد: کسانی که دیپلماسی رسانه‌ای را جزو دیپلماسی عمومی می‌دانند، همانطور که ورزشکاران، هنرمندان و ... بر دیپلماسی عمومی تأثیرگذارند، به گونه‌ای حرف کشور خود را در کشورهای هدف بیان می‌کنند، در دیپلماسی رسانه‌ای یکی از آن ابزارهاست. کسانی که مستقل هستند بیان می‌کنند دیپلماسی عمومی ابزار سیاستمداران برای تأثیر در قدرت و در کشورها است.

رئیس انجمن علمی ارتباطات حوزه‌های علمیه با بیان اینکه امروزه ما در دوران هوش مصنوعی قرار داریم، یادآور شد: آمدن هوش مصنوعی و به موازات آن دیپلماسی هوشمند یا دیپلماسی هوش مصنوعی یک موضوع جدید است. در کنار دیپلماسی عمومی و دیپلماسی رسانه‌ای، دیپلماسی هوشمند(دفاع هوشمند) هم داریم که به کاربردن ابزارهای نرم و سخت به صورت مهندسی شده را در کنار یکدیگر به آن دیپلماسی هوشمند می‌رسد.

اکبری با بیان اهمیت دیپلماسی هوشمند تأکید کرد: اگر ما می‌خواهیم به یک دیپلماسی رسانه‌ای بر پایه هوش مصنوعی برسیم که باید الزامات آن را در کشور مورد توجه قرار دهیم راهی جز این نداریم که دیپلماسی هوشمند را دنبال کنیم.

رئیس دانشکده دین و رسانه افزود: عناصر مختلف سیاسی و پیش برنده اهداف و منافع جمهوری اسلامی ایران باید بتوانند از این ابزار به خوبی استفاده کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha