جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
بسیج اساتید

حوزه/ معتمدی گفت: در بسیج اساتید دو محور مدنظر ماست، یکی گسترش گفتمان انقلاب اسلامی در دانشگاه و دیگر تحول در علوم انسانی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، عبدالله معتمدی رییس بسیج اساتید دانشگاه علامه طباطبایی در نخستین نشست آموزشی فرهنگی بسیج اساتید دانشگاه علامه طباطبایی با رویکرد تحول علوم انسانی، گفتمان انقلاب اسلامی و دانشگاه، که در زائرسرای کرامت مشهد برگزار شد، اظهار داشت: امید است با برگزاری این نشست در جوار بارگاه منور رضوی از برکات آن بهره‌مند شویم، این جمع و گردهمایی هویتی ثابت از هویت افراد پیدا می‌کند و مجموعه بسیج اساتید شکل می‌گیرد، از طرفی دانشگاه علامه طباطبایی ظرفیت بالایی دارد و این ظرفیت فوق العاده است.

وی افزود: مجموعه همدل بسیج اساتید که دغدغه انقلاب دارد و زمینه اشتراک نظر را در امور مختلف فراهم می‌کند، همچنین دیدگاه ما در جمع و گردهمایی‌ها با اشتراک نظرها متفاوت‌تر و جامع‌تر می‌شود.

معتمدی ادامه داد: همفکری و اشتراک نظر ما در جمع اساتید باعث می‌شود از مشکلات جامعه آگاه و نحوه مواجهه با آن را بیابیم.

رییس بسیج اساتید دانشگاه علامه طباطبایی، بیان کرد: باید نگاه اصلاحی و انتقادی هر دو با هم باشد از طرفی باید در مورد مسائل دانشجویان و دنیای متفاوت آنان بتوانیم مخاطب‌شناسی کنیم و چگونگی گفت‌وگو با آنان را دریابیم.

وی اظهار کرد: این نشست زمینه تعامل و اندیشه را فراهم می‌کند، همچنین مقدمه جدیدی برای تشکیلات منسجم بسیج در فضای دانشگاه است و می‌تواند در دانشکده‌ها مستقر و از این ظرفیت‌ها در زمینه‌های علمی استفاده شود.

رییس بسیج اساتید دانشگاه علامه طباطبایی بیان کرد: در بسیج اساتید دو محور مدنظر ماست، یکی گسترش گفتمان انقلاب اسلامی در دانشگاه و دیگر تحول در علوم انسانی است.

وی گفت: به دلیل اهمیت تحول در علوم انسانی در این سه سال تلاش کردیم تا در زمینه تحول در علوم انسانی در حد مقررات و دستورالعمل‌ها این را تسری دهیم، تحول در علوم انسانی در وجه اسلامی سازی با اهمیت‌ترین، سخت‌ترین و در واقع غایت تحول در علوم انسانی است و این تحول دشوار خواهد بود.

معتمدی ابراز کرد: این موضوع نیاز به فرآوری دارد و با توجه به سختی کار هرچه جلوتر می‌رویم بیشتر نیز می‌شود اما ضرورت دارد این تحول انجام شود، باید راه زیادی طی شود و علمی مبتنی بر استنباط از متون مذهبی و اسلامی باشد، نیاز به فلسفه‌ مضاف و فلسفه‌های علوم انسانی است تا به این امر ورود کرده و آن را به سرانجام برسانیم.

وی تصریح کرد: نیازمند آن هستیم با مبانی دین و مباحث مرتبط با دانش اسلامی آشنا شویم، حرف علمی سلیقه‌ای نیست.

رییس بسیج اساتید دانشگاه علامه طباطبایی ادامه داد: تولید علوم انسانی بر مبنای نگاه اسلامی غایتی است که باید در این مسیر حرکت کنیم، اما مسیر دشوار است و هر آنچه در این مسیر ما را کمک می‌کند باید مورد استفاده قرار گیرد، ما علم بومی هم نداریم، لذا باید به سمت تولید علم بومی نیز حرکت کنیم.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha