جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
کد خبر: 1184316
۲۹ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۱
هفته وحدت

حوزه/ حجت‌الاسلام علیرضا جوانشیری گفت: وحدت یک ملت، هیبت می‌بخشد و هیبت یک امت قدرت می‌آفریند و قدرتمند شدن یک جامعه عامل مهم بازدارنده دست‌اندازی دشمنان قسم خورده آن امت می‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا جوانشیری، رئیس مرکز اسلامی خراسان رضوی، در همایش گرامیداشت هفته وحدت با عنوان «نجات غزه مظلوم» که در سالن همایش ابن هیثم واقع در دانشگاه فرهنگیان شهید بهشتی برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای صدر اسلام و به خون غلتیده در مسیر تحقق انقلاب اسلامی و تبریک ایام فرخنده پیش رو، اظهار کرد: وحدت یک ملت، هیبت می‌بخشد و هیبت یک امت قدرت می‌آفریند و قدرتمند شدن یک جامعه عامل مهم بازدارنده دست‌اندازی دشمنان قسم خورده آن امت می‌شود. مشکل عمده امروز امت اسلامی این است که نتوانسته این هیبت را از جمعیت کثیر خود تشکیل دهد، لذا جمعیت ما کثیر است، اما تاثیرگذاری ما به اندازه کافی نیست.

وی ادامه داد: پیامبر اسلام(ص) با ولادت و مهر و محبت خود ارتباط بین خلق و خالق را به‌روزرسانی کرد و سطح این ارتباط را ارتقا بخشید. اگر به متن فاخر و عارفانه فقرات مبارک نماز توجه کنید، متنی عارفانه و مملو از مضامین ملکوتی است که در امم گذشته سابقه نداشته است و به یوم وجود پیامبر اسلام(ص) وجود پیدا کرد.

جوانشیری افزود: با ولادت و نبوت پیامبر(ص) اتفاقات دیگری نیز افتاد، پیامبر ما مشعلی از هدایت را بر بام بشریت روشن ساخت و بساط گمراهی و گمراه‌کنندگان را برهم زد. مشخصه مهم و اصلی مشعل هدایت پیامبر هدایت به وحدت، اخوت و برادری در پرتو اسلام بود. ایشان در طول ۲۳ سال مجاهدت خستگی‌ناپذیر خود جمعیت پراکنده پیروان خود را در هویتی واحد و حقیقی به نام امت اسلام گرد هم آورد.

وی در چند جمله کوتاه مشخصات نبی اکرم اسلام(ص) را مورد بررسی قرار داد و گفت: رسول گرامی اسلام(ص) دشمن سرسخت انفعال امت بود، لذا از آغاز شروع به کار در امر رسالت خود امت را به تحرک، فعالیت و تعاون مهربانانه و برادرانه دعوت می‌کرد. واژه «به من چه» در منطق نورانی نبی اعظم مردود بود و بی‌مسئولیتی در مقابل مسائل دیگران در نگاه ایشان غیر قابل قبول است. جامعه فعال نبوی جامعه‌ای فعال، پویا، همگرا و مسئولیت‌شناس در مقابل مسائل جهان اسلام است.

رئیس مرکز اسلامی خراسان رضوی بیان کرد: امروز قصه پرغصه غزه مظلوم قطعاً روح بلند و حساس پیامبر(ص) را آزرده کرده است، اما غصه‌ای که بزرگ‌تر از این غصه است، انفعال خیل کثیر امت اسلام و اختلافات پیش‌آمده بینشان است. افرادی که در مسیر هدایت‌گری امت اسلامی قرار گرفتند، باید بدانند که موضوع وحدت نیاز مبرم امروز و فردای ماست و تحت هیچ شرایطی نمی‌شود وحدت را زیر سؤال برد. با وجود مشکلات و کمبودها آن‌ها را باید در حوزه حقوق شهروندی و تریبون‌های متعلق به امت اسلام پیگیری و مطرح کرد. در پهنای جمهوری اسلامی، هرکس با هر مذهب و ملیتی حق این را دارد که ازحکومت مطالبه کند. وحدت یک اصل ایمانی اسلامی است و به مشکلات روزمره ارتباطی ندارد. جمعیت که در مقابل ما نشسته‌اند، وقتی از پای منبر ما می‌روند، باید معتقد به وحدت بروند نه منتقد.

وی تصریح کرد: در خراسان رضوی به لطف هوشیاری علمای ارجمند و با بصیرت شیعه و سنی در موضوع وحدت، پیش‌قراول استان‌های دیگر هستیم. جهان اسلام یک تشکل بزرگ به ملت مقتدر و انقلابی ایران اعم از شیعه و سنی به موجب طلایه‌داری امر وحدت و مقاومت بدهکار است، چراکه در هیچ کجای جهان اسلام این مقدار وقت‌گذاری و هزینه‌پردازی نسبت به موضوع وحدت وجود ندارد. جامعه ایران طبق فرمایشات مقام معظم رهبری نباید اجازه دهد که دستان خبیث و آلوده، علیه اسلام سوء استفاده کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha