جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
سعیدی فاضل

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان با اشاره به رسالت جهانی این حوزه و نقش موثر آن در عرصه بین الملل ابراز کرد: با توجه به اینکه عمق استراتژیک جمهوری اسلامی عرصه مقاومت است، از این رو تلاش های مربوطه در این زمینه مدنظر قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین سعیدی فاضل، رئیس جامعةالمصطفی العالمیه نمایندگی خراسان، با حجت الاسلام والمسلمین خیاط مدیر حوزه علمیه خراسان دیدار کرد.

حجت الاسلام والمسلمین خیاط، مدیر حوزه علمیه خراسان در این دیدار با اشاره به رسالت جهانی این حوزه و نقش موثر آن در عرصه بین الملل ابراز کرد: با توجه به اینکه عمق استراتژیک جمهوری اسلامی عرصه مقاومت است، از این رو تلاش های مربوطه در این زمینه مدنظر قرار گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین خیاط ضمن اشاره به سبقه تبلیغ بین الملل طلاب خراسانی، خاطر نشان کرد: ظرفیت اصلی حوزه علمیه خراسان همجواری با حضرت رضا(ع) است که به برکت آن تربیت طلاب غیرایرانی پذیرفته شده برنامه ریزی می شود و بنابراین می بایست تا فعالیت ها را به برکت این ظرفیت عظیم و بی نظیر، شکل داد و برنامه ریزی داشت.

وی ضمن اشاره به ظرفیت برجسته طلاب زبان دان حوزه علمیه خراسان، که می تواند در عرصه تولید و توجه به نیازهای خارج از کشور از بستر موجود کارآمد باشد، ادامه داد: در همین راستا در عرصه علمی و پژوهشی نیز ظرفیت تسری ماده واحده بستری است که حوزه علمیه خراسان می تواند در کرسی های آزاد اندیشی، مجوز نشریات و .... همراهی داشته باشد.

مدیر حوزه علمیه خراسان با بیان این که ماهیت جامعه المصطفی العالمیه حوزوی بوده و عرصه ها و وظایف آن نیز بر همین اساس شکل گرفته است، بر همکاری و تعامل دوجانبه در جهت تحقق اهداف مورد نظر تاکید کرد.

وی ضمن تشکر از تعاملات جامعه المصطفی العالمیه و همچنین تلاش های صورت گرفته در راستای ارائه فعالیت های اثربخش، نسبت به ارتقای همکاری های فی ما بین حوزه علمیه خراسان و جامعه المصطفی العالمیه ابراز امیدواری نمود و عنوان کرد: حوزه علمیه خراسان آماده همکاری است تا نتایج مثبت و قوی به دست آید و ظرفیت ها تجلی پیدا کند.

همچنین در ادامه این دیدار حجت الاسلام والمسلمین سعیدی فاضل، رئیس جامعه المصطفی العالمیه نمایندگی خراسان با بیان این که ظرفیت های حوزه علمیه خراسان امکان همکاری بیش از پیش را فراهم کرده است، گفت: راهکارهای تحقق تفاهم نامه برای عملیاتی سازی اهداف موردنظر، با عزم و اراده ای که وجود دارد، می تواند در فرایندها تسریع ببخشد.

وی از توان جامعه المصطفی العالمیه در خراسان با توجه به هویت حوزوی آن گفت و عنوان کرد: بهره مندی طلاب از ظرفیت علمی حوزه علمیه خراسان و تعمیق تفکر و تهذیب و تربیت آنان با استفاده از این توانمندی مدنظر خواهد بود.

انتهای پیام 313/49

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha