چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳ |۲۸ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Oct 2, 2024
کد خبر: 1189209
۱۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۳
عصام العباد

حوزه/ عصام العباد مستبصر یمنی نوشت: بیان عمق عشق سید حسن نصرالله به خدا برایم سخت است، زیرا تمام زندگی او در راه توحید و معرفت خدا بود و تمام گفتار و کردار او نشانه عشقش به خدا و تمسک به اوست.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، عصام العباد مستبصر یمنی و استاد حوزه علمیه قم در پیامی در رثای شهید سید حسن نصر الله آورده است: یکی از نعمت‌های خداوند بر سید حسن نصر الله این است که همواره در راه توحید و معرفت خدا تلاش می‌کرد و این بزرگ‌ترین هدفی بود که برای آن مجاهدت کرد.

او افزوده است: یکی از نعمت‌های خدا برای من این است که بیش از سی سال است که سید حسن نصرالله را دوست دارم وسخنرانی‌های او را گوش می‌کردم‌.

متن دل نوشته وی که با خطاب به شهید سید حسن نصر الله آغاز می‌شود به شرح زیر است:

بیان عمق عشق شما ( سید حسن نصرالله) به خدا برایم سخت است، زیرا تمام زندگی شما در راه توحید و معرفت خدا بود و تمام گفتار و کردار شما نشانه عشق شما به خدا و تمسک به اوست.

شما تمام افکارتان را معطوف به توحید و شناخت خدا کردید و در خدا ذوب شدید و ملاقات با خدا را خواستید و خدای سبحان اجابت‌تان کرد، پس ملاقات شما با خدا واقع شد.

یکی از نعمت‌های خداوند بر سید حسن نصر الله این است که همواره در راه توحید و معرفت خدا تلاش می‌کرد و این بزرگ‌ترین هدفی بود که برای آن مجاهدت کرد.

در واقع دلم می‌خواهد همه مناجات او با خدا جمع‌آوری شود که حاوی توحید جامعی است که شامل تمام حقایق توحید و معرفت خداوند است که در قرآن کریم آمده است.

شکی نیست که روحیه درگیری او با مستکبران آمریکایی و صهیونیستی و روحیه دفاع از مستضعفان و محرومان از معرفت عمیق او به خدا و توحید نشأت گرفته است.

امیدوارم تحقیق کاملی منتشر شود که در آن تلاش شود تا تمام حقایق و صحنه‌هایی که سید حسن‌ نصرالله در تمام سخنرانی‌هایش در باب توحید و معرفت خدا ارائه کرده است بیان شود و هر کلمه‌ای که از وی درباره خدا صادر شده است، آورده شود.

شناخت سید حسن نصرالله از خدا حکایتی طولانی دارد، از این جهت جای تعجب نیست که او با خدا زندگی می‌کرد، از مناجات با خدا لذت می‌برد و هر چه داشت برای حمایت از خدا می‌بخشید.

این قدر در خدا ذوب شد، تا اینکه با سنی‌های غزه همانند شیعیان برخورد کرد.

در واقع باید از روش سفر طولانی او با خدا بهره‌مند شویم و از ارتباطش با خدا الهام بگیریم و برای شناخت حقیقت توحید و معرفت خدا از سید حسن نصرالله یاد بگیریم.

هر که معنای کلام رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) را بفهمد آن جا که فرمود: «العلماء ورثه الانبیاء»؛ "عالمان وارث پیامبران هستند" می‌بیند عالمی که راه خدا را می‌رود، در سفر برای ملاقات با خدا باید همه را به یاد خدا بیندازد و چنین عالمی، وارث واقعی پیامبران است زیرا بزرگترین کار همه پیامبران این است که آنان باعث این هستند که مردم به یاد خدا بیفتند.

یکی از نعمت‌های خدا برای من این است که بیش از سی سال است که سید حسن نصر الله را دوست دارم وسخنرانی‌های او را گوش می‌کردم‌.

از خدا می‌خواهم که مرا با سید حسن نصرالله محشور کند و در هنگام ملاقاتم با خدا شفاعت سید حسن نصر الله را نصیبم کند.

عصام العماد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha