دوشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۳ |۳ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 7, 2024
بهمنی

حوزه / یک کارگردان و تهیه‌کننده گفت: سید حسن نصرالله تنها مقبول نظر شیعیان لبنان نبود بلکه در تمامی دنیا بین آزادیخواهان هوادار داشت زیرا زندگی عافیت‌طلبانه برای خود انتخاب نکرد و سال‌ها رنج جهاد را به جان خرید و در آخر نیز به فیض عظیم شهادت نائل آمد.

حمید بهمنی، کارگردان سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرگزاری حوزه بیان کرد: شخصیت‌هایی چون سید حسن نصرالله فراتر از انسان معمولی بوده و شبیه اسطوره‌ها هستند؛ اسطوره‌هایی که مردم آنها را باور کرده و با آن ارتباط برقرار می‌کنند. سید حسن نصرالله، فرمانده‌ای با درایت و باهوش بود که با نقشه‌های خود دشمن صهیونیستی را به زانو درآورد.

وی اضافه کرد: سید حسن نصرالله شخصیتی چند وجهی داشت که هر یک از آنها می‌تواند الهام بخش فیلم و سریالی باشد. سید حسن حتی در سبک زندگی نیز قادر است الگوی تاثیرگذاری در جامعه باشد به شرط اینکه به شکل صحیحی به سیره این سید بزرگوار توجه شود.

این کارگردان با بیان اینکه سید حسن مقبولیتی مردمی داشت، گفت: این رهبر با درایت تنها مقبول نظر شیعیان لبنان نبود بلکه در تمامی دنیا بین آزادیخواهان هوادار داشت زیرا زندگی عافیت‌طلبانه برای خود انتخاب نکرد و سال‌ها رنج جهاد را به جان خرید و در آخر نیز به فیض عظیم شهادت نائل آمد.

وی با بیان اینکه آثار بیوگرافی قادرند در دام شعار گرفتار آیند، گفت: فیلم‌هایی که در آن به شخصیت‌های انقلابی پرداخته می‌شود ممکن است دستخوش شعار زدگی شوند برای همین پیشنهاد من این است که اول تحقیقات کافی در این رابطه صورت گیرد دوم اینکه افرادی متعهد و دغدغه پشت دوربین چنین کارهایی قرار گیرم.

این کارگردان تصریح کرد فیلمی که می‌خواهد گوشه‌ای از زندگی سیدحسن نصرالله را تصویر کند باید از امکانات سخت‌افزاری خوبی بهره برده باشد چون در اثری که می‌خواهد زندگی سیدحسن نصرالله را تصویر کند باید از امکانات سخت‌افزاری خوبی بهره برده باشد. در شرایط فعلی شاید بخش خصوصی امکان ساخت چنین تولیداتی را نداشته باشد پس جایی که قادر است حامی چنین تولیداتی باشند ارگان‌های دولتی است. البته وقتی از حمایت نهادهای دولتی حرف می‌زنم منظورم سفارش سازی نیست بلکه تنها حمایت و پشتیبانی را مدنظر دارم اما این امر دلیلی نمی‌شود که نهاد دولتی که حامی یک فیلم و سریال با مضمون انقلابی می‌شود در ساختار فیلم دخالت داشته باشد. در این رابطه اعتماد به هنرمندان به نظرم هیچگاه نتیجه منفی در پی نخواهد داشت.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha