جمعه ۲۰ مهر ۱۴۰۳ |۷ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 11, 2024
وزارت ارشاد

حوزه/ مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی در سومین جشن مهر سینما گفت: فیلمسازان و مستندسازان در خط مقدم روایت تاریخ قرار دارند که این موضوع در حوزه دفاع مقدس و امروزه در حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به لبنان دیده می‌شود و تعدادی از هنرمندان خراسان امروز در این معرکه حضور دارند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، محمد حسین زاده، امروز در افتتاحیه پردیس سینمایی پارک قوچان و سومین جشن سینمای مهر ایران اظهار کرد: اگر امروز اینجا حضور داریم به مدد تلاش دستگاه ها و مجموعه های مختلف در شهرستان است تا قوچان دارای مجموعه پردیس سینمایی شود.

حسین زاده بیان کرد: امروز خراسان رضوی بخاطر تعداد قابل توجهی از سینماگران در رشته‌های مختلف سرش بالاست و حرف اول را در حوزه انیمیشن، آثار سینمایی و مباحث فنی می‌زند.

وی با اشاره به این مطلب که با جشن مهر سینمای ایران فصل جشنواره های سینمایی در کشور آغاز می شود افزود: امروز زیرساخت خوبی در حوزه‌ نیروهای انسانی سینمایی داریم و هنرمندان ارزشمند و حرفه ای که مانند گنج می‌مانند در استان فعال هستند و تنها بخشی از مشکلات فنی در حوزه سینمایی وجود دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی با بیان این مطلب که جذب منابع مالی جزو برنامه‌های ارشاد در ساخت پروژه های سینمایی است ادامه داد: برای حل این موضوع راهکارهایی پیشنهاد می‌شود و امید است مسئولان در حوزه قانونگذاری و سازمان های اقتصادی کشور وزارت ارشاد را کمک و حمایت کنند.

حسین زاده اضافه کرد: یکی از این راهکارها در حوزه مالیات است. امروز اصناف بزرگ در حوزه صنعت و تجارت، به دولت مالیات پرداخت می کنند. اگر سرمایه گذاران در حوزه صنعت و معدن علاقمند به سرمایه گذاری در حوزه سینما هستند به گونه‌ای باشد که این مبلغ به عنوان مالیات برای آنها ثبت شود.

وی با اشاره به تسهیلات بانکی که در اختیار صاحبان کسب و کار قرار می‌گیرد توضیح داد: دومین راهکار مربوط به تسهیلات بانکی است که به کسب و کارها از جمله هنرمندان پرداخت می‌شود.

حسین زاده در ادامه تاکید کرد: آنچه در این تسهیلات باید مد نظر قرار گیرد نحوه بازپرداخت آن است چرا که فردی که کار هنری می کند با کسی که صرفا پروژه اقتصادی انجام می دهد بهره وری مالی آن نیز متفاوت است و زمان بر است تا به نتیجه برسد. درخواست ما این است که در آیین نامه‌های تسهیلات بانکی تغییرات الزام آوری در نظر گرفته شود و نگاه تخصصی به حوزه هنرمندان داشته باشند.

وی با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در لبنان و تلاش هنرمندان به ویژه مستندسازان برای روایت درست از این وقایع ابراز کرد: امروز قرار است به عنوان جشن مهر سینما از فعالان سال گذشته تقدیر شود و امروز که اینجا نشستیم دو نفر از اهالی خوب سینمای خراسان به بیروت سفر کردند تا قاب دوربین شان از نزدیک ترین مکان و زنده ترین زمان که در ضاحیه اتفاق می افتد بچرخانند و مستند بسازند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی، مستندساز و فیلمساز را پیشران حوادث و اتفاقات دانست و افزود: فیلمسازان به ویژه مستندسازان در خط مقدم روایت تاریخ قرار دارند که این موضوع را به خوبی در حوزه دفاع مقدس تجربه کردیم. مستندسازان در حوزه دفاع از مرزهای بشریت به لبنان رفتند که روزانه توسط رژیم صهیونیستی مورد حمله قرار می گیرد. این هنرمندان جان خود را در دست گرفته‌اند تا آنچه اتفاق می‌افتد را روایت کنند.

وی در پایان تصریح کرد: بیش از یکسال است جهان چشمش را بر روی جنایات رژیم صهیونیستی بسته است و امروز هنرمندانی که نماینده انسان‌های آزاده هستند به دل حادثه زده و جان خود را در دست گرفته و چشم بینای این حوادث شده و آنها را روایت می کنند. افرادی که از خراسان به معرکه لبنان رفتند برای روایت صحیح و درست از مظلومیت مردم، جایشان در جشن سینمای مهر ایران خالی است. امیدوارم این هنرمندان به زودی خبر ظفر و پیروزی جبهه اسلام را مخابره کنند و با خبر پیروزی فتح به کشورشان برگردند.

در این مراسم از ۲۹ نفر منتخب سینما خراسان رضوی در عرصه های کارگردانی، فیلم نامه نویسی، تدوین، صدا، گریم، بازیگری، پژوهش، تهیه کنندگی، مستند ساز و... تقدیر شد که از این ۲۹ نفر ۳ نفر شنبه ۲۱ مهرماه در تهران در اختتامیه کشوری مهر سینما مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha