یکشنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۳ |۹ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 13, 2024
آرامش

حوزه/ استاد حوزه علمیه اصفهان در جمع طلاب مدرسه علمیه فاطمیه خمینی شهر، با تبیین مراحل شناخت نیازهای انسانی، به نقش تقوا و مبارزه با نفس در ارزشمندتر شدن خواسته‌ها و رسیدن به آرامش درونی پرداخت.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام حسینی صبح امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه فاطمیه اندان خمینی شهر به تبیین اهمیت تقوا در دستیابی به آرامش درونی پرداخت.

وی با تاکید بر نقش نیازهای انسانی در ترویج دین، بیان کرد: دین پاسخگوی نیازهای عمیق انسان است و برای انتقال مفاهیم دینی باید از زبان انسان‌شناسی استفاده کرد.

حجت الاسلام حسینی با تشریح مراحلی برای شناخت نیازهای انسانی، به اهمیت گذر از خواسته‌های سطحی و توجه به نیازهای عمیق‌تر تاکید کرد.

وی گفت: خداوند برای اینکه ارزش هر خواسته‌ای را بسنجد، یک معیار مشخص تعیین کرده است، این معیار، چیزی نیست جز میزان مبارزه‌ای که فرد برای رسیدن به آن خواسته با نفس خود می‌کند و هرچه فرد در مسیر رسیدن به خواسته‌ای، بیشتر با وسوسه‌ها و تمایلات نفسانی خود مقابله کند، ارزش آن خواسته از دیدگاه خداوند بالاتر خواهد بود.

حجت الاسلام حسینی با ذکر مثال‌هایی از جمله نماز و حجاب، نشان داد که اعمال دینی به ظاهر سخت، در واقع تمرین برای مبارزه با نفس و رسیدن به کمال هستند.

وی با اشاره به اینکه خداوند در هر مرحله از رشد معنوی، آزمون‌های جدیدی را پیش روی انسان قرار می‌دهد، بر لزوم استمرار در مسیر تقوا تاکید کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha