جمعه ۲۷ مهر ۱۴۰۳ |۱۴ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 18, 2024
منوجان

حوزه / حجت الاسلام آقاملایی با اشاره به اقامه نماز جمعه نصر، گفت: وعده صادق ۲، انگار چیزی کم داشت و آن وعده صادق سوم، یعنی حضور مردم بود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از کرمان، حجت الاسلام آقاملایی امام جمعه منوجان در خطبه‌های نمازجمعه با اشاره به نمازجمعه نصر، اظهار داشت: این حماسه هنوز شوق سرودن دارد، وسعت منظومه حماسه نماز جمعه نصر، هنوز مجال سرودن و سُرایش دارد.

وی افزود: در این منظومه، هم اصل حضور مبارک ولیّ امر مسلمین جهان برای خودش کهکشانی از حماسه است و هم حضور مردم غیور ایران اسلامی در این مردمی‌ترین نماز جمعه انقلاب، که بالغ بر حدود دو میلیون نفر حاضر شدند قابل توجه است، این حضور بی‌شک در سرنوشت و آینده مبارک جبهه مقاومت، تأثیرات نورانی خود را خواهد گذاشت.

وی ادامه داد: این حضور، علاوه بر جنبه کمّی، در جنبه کیفی هم پیام‌های بسیار مهمی داشت، انصافا مردم شجاع ما خطر کردند و پا به میدان رزم واقعی گذاشتند، میدان رزمی که متراکم از حجم تبلیغات منفی دشمن و متورم از پیام‌های ارعاب‌انگیز معاندین برای شکستن ابّهت وعده صادق ۲ بود، وعده صادق ۲، انگار چیزی کم داشت و آن وعده صادق سوم، یعنی حضور مردم بود.

وی خاطرنشان کرد: این بیعت با این انگیزه‌ صادقانه موجب می‌شود خدای متعال سکینه و آرامش را بر دل‌های مردم نازل کند، وقتی سکینه بر دل‌ها نازل شد دغدغه‌ها و نگرانی‌ها و ناامیدی نیز از بین خواهد رفت، امروز یکی از کارهای مهمّ دشمنان ایجاد ناامیدی و تزریق ناامیدی است و این آرامش و سکینه الهی به انسان امید می‌دهد، که بیعت با رهبر الهی چنین برکتی دارد.

حجت الاسلام آقاملایی با اشاره به عملیات طوفان الاقصی، بیان کرد: عملیات طوفان‌الاقصی و دوران پس از آن، فصل نوین در تمدن‌سازی اسلامی به شمار می‌رود که با تشکیل شبکه مقاومت در غرب آسیا روح تازه‌ای گرفت و با تمام سرعت در حال پیشرفت است.

وی یادآور شد: در این مرحله نیز رهبرحکیم انقلاب در حال تبیین بنیادهای نظری تمدن اسلامی هستند، خطبه اول نماز جمعه نصر که ترجمانی گویا از طرح کلی اندیشه اسلامی است و خطبه عربی نماز نصر هم نمونه بارز این ایفای نقش رهبری در تمدن‌سازی اسلامی است

امام جمعه منوجان خاطرنشان کرد: بعد از یک سال از عملیات طوفان الاقصی، یکی از نکاتی که باید در جنگ غزه و به تبع آن جنگ لبنان با رژیم غاصب مورد توجه قرار دهیم این است که جنگ غزه در واقع آخرین جنگ در نظم کهنه به حساب می‌آید و جنگی است که سرنوشت نظم کهنه را تعیین می‌کند، نظمی که پس از فروپاشی شوروی کمونیستی، مبتنی بر همان سیاست‌ها و کنترل اقتصادی امپریالیستی جهان، بهانه‌های جدیدی برای ادامه و توسعه سیطره استکباری آمریکا شکل می‌دهد.

وی تصریح کرد: جنگ غزه، جنگی است که یک طرف آن آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها و برخی دولت‌های منطقه و رژیم صهیونیستی، یعنی بقایای همان نظم کهنه هستند، این نشان‌دهنده این است که به هرحال جنگ غزه که در پی آن جنگ لبنان است، وضعیت آینده را تعیین می‌کند و یقین داشته باشید در این جنگ هم به کمک خدا هیمنه استکبار جهانی توسط گروه‌های مقاومت با منطق مقاومت شکسته خواهد شد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha