دوشنبه ۷ آبان ۱۴۰۳ |۲۴ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 28, 2024
ترجمه و انتشار کتاب

حوزه/ دوره ۷ جلدی «معارف کاربردی» از مجموعه کتاب‌های انتشارات «برترین آرزو» به زبان‌های عربی، انگلیسی و اردو ترجمه و به بازار نشر عرضه شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، انتشارات برترین آرزو، در راستای توسعه و ترویج معارف اسلامی در حوزه بین‌الملل، طی سال گذشته مجموعه کتاب ۷ جلدی «معارف کاربردی» را با عنوان «سلسلة المعارف التطبیقیة» به زبان عربی منتشر نموده است.

امسال نیز این انتشارات، مجموعه ۷ جلدی معارف کاربردی را ویژه مخاطبین اردو زبان در کشورهای جنوب آسیا، با عنوان «مفید عام عقائد» به زبان اردو ترجمه و راهی بازار نشر کرده است.

همچنین به تازگی ترجمه انگلیسی این مجموعه کتاب ۷ جلدی با عنوان "Shia Thought for Young Adults" در دست چاپ است و به زودی در دسترس علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

این اقدام نشان‌دهنده تلاش‌های موسسه جوانان آستان قدس رضوی در جهت نشر و اشاعه معارف ناب اسلامی به زبان‌های مختلف و فراهم‌سازی دسترسی گسترده‌تر مخاطبان جهانی به این آثار ارزشمند است که بی‌تردید انتشار این مجموعه‌ها گامی موثر در راستای افزایش آگاهی و شناخت جوانان از معارف اسلامی و تعمیق بینش دینی آنان خواهد بود.

همچنین، موسسه جوانان آستان قدس رضوی، به‌عنوان مرکزی الهام‌بخش و الگوساز در عرصه تربیت دینی، در سال‌های گذشته حرکت خود را به سمت تبیین و ترویج معارف و عقاید ناب شیعی برای جوانان و نوجوانان قرار داده است.

این موسسه مبتنی بر منظومه و دغدغه فکری رهبر معظم انقلاب مدظله‌العالی و با استفاده از نخبگان جوان حوزوی، به سمت تدوین و تولید مجموعه محتواییِ مبنا شامل یک دوره عقاید و معارف ناب شیعی به زبان نوجوان و جوان بر مبنای اندیشه مرحوم علامه طباطبایی حرکت نمود.

حاصل این تلاش‌ها، دوره ۷ جلدی «برترین آرزو» بود که مورد توجه و تایید رهبر معظم انقلاب حفظه‌الله نیز قرار گرفت و ایشان ضمن فراخواندن تیم محتوایی موسسه جوانان فرمودند: «بنده این کتاب‌ها را همان دو سال پیش که به دستم رسید، مجلداتی از آنها را خواندم، خیلی خوب بود، نکته‌ عمده این بود که همان مباحثِ درست و صحیح و طرح شده در متون عمیق دینی را با زبان قابل فهم برای جوان و اثرگذار بر روی جوانان بیان کردید، کار خودتان را توسعه دهید.»

شایان ذکر است، علاقمندان برای آشنایی و تهیه مجموعه کتب معارفی موسسه جوانان، می‌توانند به فروشگاه اینترنتی انتشارات برترین آرزو به نشانی bartarinarezu.ir مراجعه نمایند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha