سه‌شنبه ۸ آبان ۱۴۰۳ |۲۵ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 29, 2024
حاجی صادقی

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین حاجی صادقی، نبرد جبهه مقاومت با استکبار را نبرد اراده‌ها دانست و با بیان اینکه در مورد توان دشمن هیچ نگرانی نداریم، گفت: اما نسبت به اینکه خود ما اهل مقاومت هستیم یا نه؟ آنچه که مایه نگرانی است این است که از جاهایی مخصوصا قم‌ صدایی بلند بشود که اراده‌ها را متزلزل کند.

به گزارش خبرنگار حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین حاجی صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران، امروز دوشنبه هفتم آبان ۱۴۰۳ طی سخنانی در همایش بزرگ «حزب‌الله زنده است» در قم گفت: ما فرهنگ مقاومت را از قرآن کریم داریم که در ۱۰ اصل و هر کدام در ده‌ها آیه به این فرهنگ متعالی پرداخته است.

وی عنوان کرد: شهید سیدحسن نصرالله، شهید حاج قاسم سلیمانی، شهید صفی‌الدین، شهید نیلفروشان و سایر شهدای برجسته مقاومت، متنعم بودن به نعمت شهادت را مدیون تعبد مبتنی بر عقلانیت‌شان در برابر خداوند و اطاعت‌پذیری‌شان از ولی خدا بوده‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاجی صادقی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی با ماهیت «ان اعبدوا الله و اجتنبوا الطاغوت» الگوی جدیدی از مدیریت و حکمرانی ایجاد کرد، افزود: این الگو مبتنی بر دو رکن ولایت‌پذیری خداوند و استکبارستیزی است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران بر اساس اصول قرآنی، کفر به طاغوت و نفی شرک را لازمه رسیدن به توحید و ایمان دانست و گفت: مهم‌ترین ویژگی مبنایی انقلاب اسلامی تشکیل جبهه مقاومت علیه استکبار است.

وی افزود: انقلاب اسلامی طی ۴۵ سال گذشته فراز و نشیب و مشکلات و چالش‌های فراوانی داشته اما با این وجود جبهه مقاومت علیه استکبار همواره تقویت شده و عقب‌نشینی نداشته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاجی صادقی با تاکید بر اینکه جبهه مقاومت هیچگاه راه سازش و کوتاه آمدن در برابر جبهه استکبار را تحمل نکرده است، گفت: طبیعی است که استکبار آرام ننشست و با ایجاد یک جبهه عظیم، وسیع، نامتجانس و با قدرت رسانه‌ای بالا تلاش کرد تا مقاومت را بشکند. در این راستا از تمام توان خود از جمله فتنه و جنگ نرم و جنگ سخت استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه قدرت نظامی و در اختیار داشتن سازمان‌های بین‌المللی و غول‌های رسانه‌ای از جمله نقاط قوت جبهه استکبار است، افزود: اما جبهه مقاومت هم نقاط قوتی مانند ایمان، رهبری الهی، مردم مقاوم و مومن و منطق عقلانی قدرتمندی دارد.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با تاکید بر اینکه درگیری این دو گفتمان پایان نمی‌یابد، گفت: این دو جبهه هرگز نمی‌توانند با هم کنار بیایند چون مقاومت به دنبال این است تا ریشه ظلم را بزند. جبهه مقاومت وظیفه خود می‌بیند تا اراده استکبار را تحمل نکند. دعوا بر سر اراده،‌ حاکمیت و ‌فرماندهی است.

وی در ادامه به چند مورد از اعترافات و مواضع غربی‌ها در مورد وضعیت کنونی محور مقاومت پرداخت و گفت: باید دید جبهه استکبار که هرچه داشت در دشمنی با محور مقاومت به کار برد امروز قضاوتش چیست؟ لذا آنچه در ادامه می‌گوییم تحلیل نیست، خبر است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاجی صادقی با اشاره به اینکه به گفته خود غربی‌ها انقلاب اسلامی با وجود همه آسیب‌ها و ریزش‌هایش متوقف نشده و ‌مرگ تدریجی استکبار را رقم زده است، گفت: انقلاب اسلامی نه تنها در نطفه خفه‌ نشد، بلکه صادر گردید و تجلیاتش صد برابر در کشورها ظهور کرده است.

وی با بیان اینکه جبهه کدخدایی غرب همواره رو به ضعف و سقوط بوده است، گفت: آمریکا اکنون نه تنها ابرقدرت نیست بلکه تمام شاخص‌های ابرقدرتی را از دست داده است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به اینکه آمریکا می‌گوید ما همه رقبا را از صحنه به در کردیم اما حریف انقلاب اسلامی نشدیم، افزود: انقلاب اسلامی، آمریکا و جبهه غرب را در معرض فرسایش قرار داده است.

وی گفت: به گفته غربی‌ها انقلاب اسلامی، آمریکا را مجبور کرد تا از موضع رهبریِ از راه دور به سطح درگیری از نزدیک روی بیاورد. انقلاب اسلامی، آمریکا را از موضع تهاجمی به موضع تدافعی منتقل کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاجی صادقی با تاکید بر اینکه در گذشته دیگران هزینه می‌کردند و آمریکا سود می‌برد اما اکنون آمریکا هزینه می‌کند و انقلاب اسلامی سود می‌برد، گفت: امروز هسته‌های مقامت و جهادی در اکثر کشورها حتی کشورهای محتاج به آمریکا ایجاد شده است. آخرین نمونه آن در عربستان است.

وی با تاکید بر اینکه جبهه انقلاب در حال عالم‌گیر شدن است، گفت: انقلاب اسلامی، جرأت، جسارت و روحیه‌ی حرکت را نه فقط در مسلمانان نهادینه کرد، بلکه در جوانان یهودی و ‌نصرانی هم رسوخ داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاجی صادقی با اشاره به اینکه گفتمان مقاومت در بین طرفداران ادیان دیگر هم ریشه دوانده است، گفت: الگو و مدل حکمرانی که انقلاب اسلامی ایجاد کرد نه تنها موفق بوده بلکه برای اولین بار است که نظام ولایی با الگوی حکومت دینی نزدیک به پنجاه ساله می‌شود. انقلاب اسلامی تهدیدها را به فرصت تبدیل نموده و گرایش‌ ملت‌های دیگر را نیز جلب کرده است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با بیان اینکه پیشرفت‌های فوق‌العاده انقلاب اسلامی در عرصه‌های علمی و نظامی مایه شگفتی سایر ملت‌ها شده است، گفت: استکبار بر این عقیده است که تنها گزینه ‌مقابله با جبهه بزرگی که انقلاب اسلامی ایجاد کرده، ترور و حذف مهره‌های اصلی آن است. انقلاب اسلامی با گفتمان مقاومت سنگرهای کلیدی حهان یعنی قلوب ملت‌ها و به تدریج دولت‌ها را فتح کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاجی صادقی با طرح این پرسش که صهیونیست‌ها غزه و ضاحیه را ویران کردند اما آیا توانستند اراده مردم را بشکنند یا خیر، افزود: با اینکه دو شخصیت کم‌نظیر حماس و ده‌ها فرمانده و دو شخصیت بی‌بدیل حزب‌الله به شهادت رسیدند اما اراده‌شان نشکست.

وی با اشاره به اینکه عملیات وعده صادق ۲ قلوب جبهه مقاومت را شاد کرد و امیدآفرین شد، گفت: آثار این عملیات در بیروت و ‌غزه، بعد از این همه فشارها، بسیار کارساز بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاجی صادقی  با بیان اینکه حداقل هشتاد درصد موشک‌ها در عملیات وعده صادق ۲ به هدف اصابت کرد، افزود: اقدام دیگری که جبهه مقاومت را بسیار آبدیده کرد وعده صادق ۳ و خطبه‌های رهبر انقلاب اسلامی و حضور شکوهمند ایشان در نماز جمعه بود.

وی در مورد شرایط غزه و لبنان نیز گفت: ده‌ها فرمانده برجسته حزب‌الله ترور شدند. تعداد زیادی از رزمندگان و خانواده‌هایشان به واسطه انفجار پیجرها شهید و زخمی شدند. مستشاران برجسته‌ ما همچون سردار نیلفروشان به شهادت رسیدند، اما با وجود همه اینها، حزب‌الله خود را به صورت فوق‌العاده بازسازی کرد. سلسله مراتبش معلوم و مدیریتش منسجم است. پشتیبانی و ذخایرش بسیار خوب است و ظرف یک ‌ماه گذشته بیش از یک سال گذشته از رژیم صهیونیستی کشته و زخمی‌گرفته است. حزب الله تمام شدنی نیست. جبهه مقاومت پایان یافتنی نیست.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به اینکه نسبت به توان دشمن هیچ نگرانی نداریم، گفت: اما نسبت به اینکه خود ما اهل مقاومت هستیم یا نه؟ آنچه که مایه نگرانی است این است که از جاهایی مخصوصا قم‌ صدایی بلند بشود که اراده‌ها را تزلزل بدهد و بشکند.

وی با اشاره به اینکه همه مسئولین و دولت و مجلس در مقاومت با استکبار وحدت دارند، افزود: اما برای جبهه مقاومت سنگین است که افرادی بیایند پیشنهاد استکبار را حلال مشکلات بدانند و بگویند به ایده دو ‌دولتی و بازگشت رژیم به مرزهای قانونی بازگردیم.

حجت‌الاسلام حاجی صادقی با تاکید بر اینکه مگر می‌توان خانه را با دزد تقسیم کرد، گفت: نباید اجازه دهیم که دشمن در عرصه جنگ نرم قوی‌تر ظاهر شود و سخن خود را از زبان ما بگوید.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: ما در مسیر مقاومت شهید می‌دهیم اما این‌ شهادت‌ها شکست نیست. شکست ما روزی است که گرفتار تردید یا ناامیدی شویم.

حجت‌الاسلام حاجی صادقی در پایان تاکید کرد: برخی از افراد که محلی از اعراب ندارند ممکن است سخنی بگویند اما همه مسئولین‌ نظام با عزمی راسخ‌تر از گذشته آماده هستند تا روزهای آخر عمر رژیم جنایتکار صهیونیستی را رقم بزنند و قطعا این جشن دور نخواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha