سه‌شنبه ۸ آبان ۱۴۰۳ |۲۵ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 29, 2024
کد خبر: 1196977
۷ آبان ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۵
قدمی

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) گفت: نسل جوان می‌توانند پیشگام تحولات اجتماعی، فرهنگی، دینی و حتی حکمرانی باشند.  

حجت الاسلام سید عبدالله قدمی مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) بروجرد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از خرم آباد، با اشاره به اینکه در طول تاریخ اسلام جوانان همیشه در صحنه‌های مختلف حضور داشته‌اند، اظهار داشت: در تاریخ اسلام، بیشتر ایمان‌آورندگان به پیامبر(ص) از جوانان بوده‌اند و حتی سفارش پیامبر گرامی اسلام(ص) و امام صادق(ع) به مبلغان نیز توجه به جوانان و استفاده از توان تبلیغی این نسل برای اشاعه آموزه‌های دینی در جامعه بوده است.

وی افزود: امام صادق(ع) همچنین جوانان را از راحت‌طلبی برحذر می‌داشتند و آن‌ها را به پیشگامی در کار خیر دعوت می‌کردند.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) بروجرد گفت: طبق گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس، نسل جدید در بستر تحولات دیجیتال و اجتماعی رشد کرده و این نسل با وابستگی به دنیای دیجیتال و فضای مجازی از نسل‌های قبل متمایز است و چالش‌های جدیدی مانند اشتغال آزاد، مسائل سلامت روان و آموزش‌های آنلاین را تجربه می‌کند.

حجت الاسلام قدمی، بر ضرورت تغییر نگرش افراد جامعه نسبت به نسل جدید تاکید کرد و یادآور شد: باید به نسل جدید به‌ عنوان گروهی مستقل با نیازهای خاص نگاه شود و از توان، ظرفیت و دانش آنان در برنامه‌های کشور استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه نسل جوان می‌توانند پیشگام تحولات اجتماعی، فرهنگی، دینی و حتی حکمرانی باشند، خاطرنشان کرد: ایجاد فرصت‌های مشارکت و کاهش محدودیت‌ها برای نوجوانان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) بروجرد تصریح کرد: باید ساختارهای کارآمدی برای هدایت و تقویت توانمندی‌های نوجوانان و جوانان ایجاد شود تا آن‌ها بتوانند در ساختن آینده کشور نقش مؤثری ایفا کنند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha