دوشنبه ۷ آبان ۱۴۰۳ |۲۴ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 28, 2024
تصاویر/هم‌اندیشی قرارگاه ملی مساجد ویژه مبلغین و امامان جماعت در ایلام برگزار شد.

حوزه/ در مراسم هم‌اندیشی قرارگاه ملی مساجد، نماینده ولی فقیه در استان ایلام بر اهمیت نقش مساجد در ایجاد فضای معنوی و تقویت ایمان در جامعه تأکید کرد و از امامان جماعت خواست تا برنامه‌ها و انگیزه‌هایی برای جذب جوانان به مساجد ایجاد کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در ایلام، صبح امروز مراسم هم‌اندیشی قرارگاه ملی مساجد ویژه مبلغین و امامان جماعت با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، جمعی از علمای بزرگ، مسئولین نهادها و نماینده خبرگان رهبری در ایلام برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین کریمی‌تبار در این مراسم با اشاره به نقش مساجد و اهمیت اقامه نماز، اظهار داشت: مساجد باید به عنوان سنگرهای فرهنگی و دینی در جامعه مورد توجه قرار گیرند. این مکان‌ها باید محلی برای آموزش و ترویج معارف دینی باشند و باید تلاش کنیم جوانان و نوجوانان را به سمت مساجد جذب کنیم و آن‌ها را با معارف دینی آشنا کنیم.

وی ضمن تشکر از زحمات و تلاش‌های امامان جماعت که در ایام اربعین و دیگر مناسبت‌ها بدون هیچ چشم‌داشتی به خدمت مشغول بودند، گفت: امامان جماعت در مساجد نقش بسیار مهمی در ایجاد فضای معنوی و تقویت ایمان در جامعه دارند و باید از زحمات آن‌ها قدردانی شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین کریمی‌تبار با اشاره به تهدیدات اخیر دشمنان و حملات رژیم اشغالگر قدس، قدرت پدافندی کشور در برابر این تهدیدات را نشان‌دهنده آمادگی و همبستگی مردم دانست. وی افزود: دشمنان در تلاش بودند تا با ایجاد فضای روانی سنگین، مردم را به ترس و وحشت بیندازند، اما مردم ما با ایمان و اراده قوی خود نشان دادند که هیچ تهدیدی نمی‌تواند آن‌ها را از مسیر حق منحرف کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان ایلام با تأکید بر اقامه نماز در مساجد، افزود: مساجد تنها محل تقویت ایمان فردی نیستند، بلکه به ایجاد همبستگی اجتماعی و فرهنگی نیز کمک می‌کنند.

وی با ذکر آیات و روایات، بر لزوم توجه به مساجد و اقامه نماز در آن‌ها تأکید کرد و گفت: هر یک از ما باید به عنوان یک مسلمان، مسئولیت خود را در قبال مساجد و اقامه نماز به خوبی انجام دهیم.

امام جمعه ایلام همچنین از مسئولین خواست تا حمایت‌های لازم را از مساجد و امامان جماعت به عمل آورند و به آبادانی و رونق مساجد توجه ویژه‌ای داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha