سه‌شنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۳ |۲ محرم ۱۴۴۶ | Jul 9, 2024

حجت‌الاسلام علي ذوعلم در چهارمين هم‌انديشي دبيران كميته‌هاي استاني كه در باشگاه فرهنگيان تهران برگزار شد، گفت: بستر‌های ايجاد همكاري‌های بيشتر ميان آموزش و پرورش و حوزه‌هاي علميه به وجود آمده است.

به گزارش سرویس استان‌های مرکز خبر حوزه، دبير ستاد همكاری ‌های وزارت آموزش و پرورش و حوزه‌های علميه در ادامه به سند تحول راهبردي آموزش و پرورش اشاره كرد و بيان داشت: بر روی اين سند از سال 83 تاكنون تفكر و كار شده است كه در ابتدا سند ملی بود و بعد از آن به عنوان سند راهبردی آموزش و پرورش معرفي و به تصويب رسيد.

وي بيان داشت:‌ با تصويب اين سند، جايگاه همكاری ميان وزارت آموزش و پرورش و حوزه‌های علميه بسيار محكم خواهد بود كه بايد از آن نهايت استفاده را ببريم.

دبير ستاد همكاري‌های وزارت آموزش و پرورش و حوزه‌های علميه افزود: سند تحول راهبردی در حقيقت وظيفه گسترده‌ای را براي تعامل و همكاري عميق در حوزه‌ها دارد.

حجت‌الاسلام ذوعلم بيان داشت: اين سند به توجه بر ميراث فكري امام و تعميق آن با انقلاب و قانون اساسي تاكيد دارد و زیر ساخت‌های حيات طيبه را به عنوان يك ارزش محوری دانسته و بر بصيرت بخشي سياسی، اجتماعی و فرهنگی تاكيد دارد.

حجت‌الاسلام ذوعلم با اشاره به بخش دوم سند راهبردی آموزش و پرورش اظهارداشت:‌در اين بخش به موضوع ماموريت‌ها پرداخته شده كه آموزش و پرورش بايد زمينه ساز حيات طيبه باشد اين امر با تعامل  و همكاری از طريق ستاد همكاري‌ها محقق مي‌شود.

وي ادامه داد: بخش سوم اين سند به موضوع چشم‌انداز‌ها می ‌پردازد كه بر هويت دانش‌آموز اسلامی ايرانی و انقلابی و همچنين زمينه ساز جامعه مهدوی تاكيد دارد و تربيت دانش‌آموزان بايد به عنوان دانش‌آموزان منتظر باشد.

دبير ستاد همكاري‌های وزارت آموزش و پرورش و حوزه‌های علميه با اشاره به بخش عملياتی اين سند افزود: در بخش عملياتی 32 بند وجود دارد كه 13 بند آن مربوط به اهدافی است كه در ستاد همكاری‌ها مورد بحث و بررسي قرار مي‌گيرد.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha