سه‌شنبه ۶ شهریور ۱۴۰۳ |۲۱ صفر ۱۴۴۶ | Aug 27, 2024

اولین دوره آموزش مهارتهای بیان تفسیر قرآن کریم، ویژه طلاب از سوی مرکز هماهنگی توسعه و ترویج فعالیت های قرآنی کشور با همکاری حوزه علمیه کرمان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان برگزار شد.

به گزارش مرکز خبر حوزه، در مراسم افتتاحیه این دوره، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، گفت: یکی از مهمترین وظایف وزارت ارشاد، فعالیت‌های قرآنی است که در چارچوب تشکیلات خاصی انجام می‌شود و به همت دولت نهم، مرکز هماهنگی توسعه و ترویج فعالیت های قرآنی ایجاد شد و طی مدتی که از ایجاد این مرکز می‌گذرد، فعالیت‌ها و برنامه‌های بسیار خوبی در استان‌ها انجام شده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان ادامه داد: حمایت از فعالیت‌های قرآنی، هدایت و حمایت از تأسیس مؤسسات قرآنی، فعال نمودن انجمن‌های قرآنی، برگزاری نمایشگاه‌ها، برگزاری مسابقات معارف قرآنی، تشکیل کلاس های مفاهیم، حفظ، آموزش و تدبر در قرآن، کمک به احداث سازمان‌هایی که مؤسسات قرآنی آن به ثبت رسیده از فعالیت‌های این اداره کل است.

وی اهداف اصلی این طرح را گسترش و ترویج تفسیر قرآن در جامعه، ارتقاء سطح دانش و بینش طلاب و روحانیون و آشنایی طلاب و رحانیون با اصول اولیه تفسیر برشمرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین جعفری، امام جمعه کرمان نیز در این مراسم با اشاره به نقش قرآن در سعادت جامعه گفت: باید ازعمق وجود، بفهمیم که درمان تمام دردهای بشر و علاج همه چالش‌های جهان و اسلام و عمل به تعلیمات قرآن است و اگر به دستورات قرآن عمل می‌کردیم، مشکلات فعلی نبود.

مطهری مسئول مرکز هماهنگی توسعه وترویج فعالیت‌های قرآنی اداره کل ارشاد اسلامی نیز گفت: این اولین کاری است که با هماهنگی اداره ارشاد و حوزه علمیه انجام می‌شود و می‌تواند تجربه خوبی باشد.

وی به تشکیل مفاد و متون تفسیری اشاره کرد و گفت: ستاد تفسیر در جهت رساندن پیام قرآن به جامعه، توجه اولیه خود را نسبت به طلاب و روحانیون معطوف نموده و به دلیل این که این قشر در زمینه‌های قرآنی کار می‌کنند، می‌توانند در جهت اشاعه فرهنگ قرآن مؤثر باشند.

وی افزود: در ستاد تفسیر مقرر شد امسال در هر استانی، حداقل این دوره در یک مرحله برگزار گردد و استان کرمان هفتمین استانی است که این دوره را اجرا می‌کند.


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha