دوشنبه ۴ تیر ۱۴۰۳ |۱۷ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 24, 2024

مراسم ارتحال آیت‌الله مهدی قاضی خرم‌آبادی، بنیانگذار و رییس دانشگاه قم از اعضای جامعه مدرسین حوزه، شب گذشته با حضور برخی از مراجع عظام، مدیر حوزه‌های علمیه، شخصیت‌های کشوری و جمعی از مدیران استانی و دانشگاهیان در مسجد اعظم قم برگزار شد.

به گزارش مرکز خبر حوزه، در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین آشتیانی، طی سخنانی ارتحال عالم وارسته و مجاهد ایت‌الله قاضی را تسلیت گفت و عنوان کرد: فقدان چنین انسان‌های خدوم و مجاهد برای جامعه اسلامی دردناک و ثلمه‌ای جبران ناشدنی است.

وی با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم، هجرت را دو نوع ذکر کرد و افزود: گاهی هجرت مکانی است یعنی از مکانی به مکان دیگر و گاهی هجرت منزلتی است و آن شامل  دگرگونی درونی و روحی از مرحله‌ای به مرحله دیگر است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هجرت مکانی بی‌ارزش می‌باشد و در آن امتیاز و فضیلتی وجود ندارد، گفت: اگر انسان بتواند در سیر تکاملی خود رو به جلو برود و این سیر را ادامه دهد این هجرت با فضیلت و دارای ارزش است.

وی ادامه داد: هجرت مکانی اگر توأم با تغییر درونی و فضیلت نباشد این هجرت بی‌ارزش است.

حجت‌الاسلام والمسلمین آشتیانی تصریح کرد: اگر انسان مرحله نفس امّاره و نفس لوامه را پشت سر بگذارد و به نفس مطمئنه برسد، آن موقع وارد بهشت می‌شود.

وی ادامه داد: انسانی را که در مسیر کمال هیچ وقت توقف نداشته و دائماً در مسیر کمال قدم بر ‌دارد، هرگز منحرف نخواهد شد.

 

 

 

 

 

 

 


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha