چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024

سفیر مصر در دمشق گفت: جمهوری اسلامی ایران نقش مهمی در ایجاد وحدت اسلامی ایفا می کند.

به گزارش سرویس بین الملل مرکز خبر حوزه به نقل از العالم، شوقی اسماعیل در حاشیه کنفرانس نقش علما و مبلغان در وحدت اسلامی در دمشق افزود: تلاش هایی از سوی جمهوری اسلامی ایران و الازهر مصر برای تقریب بین پیروان مذاهب اسلامی در حال انجام است که بسیار ارزشمند است.

وی از وحدت اسلامی به عنوان یک ضرورت برای جهان اسلام نام برد و ابراز داشت: وحدت، باعث افزایش توان مسلمانان می‌شود و همچنین زیبایی اسلامی را به نمایش می گذارد.

سفیر مصر در دمشق گفت: جدایی و تفرقه بین امت اسلامی، خطرناکترین امر برای جهان اسلام است و برما واجب است که به وحدت روی بیاوریم.

خاطرنشان می شود، همایش بین المللی نقش علما و مبلغان در نهادینه کردن گفتمان دینی و وحدت اسلامی از روز یک شبنه در دمشق آغاز شد و در آن صدها تن از اندیشمندان و محققان مسلمان و برخی از شخصیت های مسیحی حضور داشتند.

از طرف جمهوری اسلامی ایران،آیت الله سید مجتبی حسینی نماینده رهبر معظم انقلاب در سوریه، آیت‌الله تسخیری دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین اختری دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت‌(ع) و حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی سفیر ایران در دمشق در این همایش بین‌المللی، حضور داشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha