دوشنبه ۵ شهریور ۱۴۰۳ |۲۰ صفر ۱۴۴۶ | Aug 26, 2024
کد خبر: 242005
۱۷ آبان ۱۳۸۹ - ۱۶:۲۱

شورای فرهنگ عمومی استان خراسان با همکاری مدرسه علمیه نرجس(س) و نهادهای تابعه به منظور برگزاری یادواره «بانوی با فضیلت» در بهمن ماه سال جاری، اقدام به اعلام فراخوان پیرامون موضوعات مختلف در رابطه با نقش زنان در جامعه نموده است.

به گزارش سرویس استان‌های مرکز خبر حوزه، دبیر اجرایی یادواره بانوی با فضیلت استاد طاهایی با بیان اینکه یادواره «بانوی با فضیلت» به جهت بزرگداشت مقام علمی و اخلاقی بانوی عالمه استاد طاهایی (ره) برگزار خواهد شد، اظهار داشت: به مناسبت یکمین سالگرد درگذشت استاد طاهایی و برای شناخت الگوهای زن مسلمان در عصر حاضر و بازشناسی توانمندی های زنان مسلمان، موضوعات مختلفی در هفت عنوان جهت نوشتن مقالات ارائه شده است.

خانم شایسته خوی افزود: « زن و سیاست»، « نقش زنان در رشد و توسعه اسلام»، «فعالیت‌های فرهنگی و پژوهشی زنان»، « زن ومدیریت»، « استاد طاهایی و مدیریت»، « زن و فرهنگ مهدوی» و « استادطاهایی، تربیت و مناصب اجتماعی» از عناوین اصلی موضوعات اين فراخوان است.

وی با اشاره به نحوه نگارش مقالات گفت: پژوهشگران و محققان باید مقالات علمی – پژوهشی خود را حداقل در 15 صفحه A4 یک رو 250 کلمه ای و در قالب نرم افزار word2007و با فونت mitra 15 تا دهم آذرماه به دبیرخانه برگزاری یادواره واقع در مشهد، انتهای خیابان دانش غربی، مدرسه علمیه نرجس (س) ارسال نمایند و یا متن کامل مقاله را به آدرس اینترنتی www.tahaie.com  ایمیل کنند.

مدير مدرسه علمیه نرجس افزود: مقالات دریافتی پس از جمع بندی در مجموعه ای وزین گردآوری شده و توسط انتشارات بنیاد پژوهش های آستان قدس رضوی به چاپ خواهد رسید و در زمان یادواره به مقام علمی استاد تقدیم خواهد شد.

خانم شایسته خوی گفت:شناسایی و تجلیل جایگاه و منزلت زن در چند سده اخیر اهمیت زیادی پیدا کرده زیرا در اثر تحولات فکری، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی، زنان در پی نقش موثرتر و آشکارتری در جامعه بوده و به این منظور حقوق سیاسی و اجتماعی متعددی را مطالبه کرده اند.

وی افزود: این مطالبات و تلاش‌ها گاه به صورت حرکت های فکری، سیاسی و اجتماعی گسترده و گاه با ابعاد جهانی ظاهر گردیده است، مدل های فمینیستی و لیبرالیستی آهسته و گاه پرشتاب الگوی بسیاری از فعالیت های اجتماعی و فرهنگی زنان شده، غافل از اینکه اسلام ناب محمدی(ص) خود بهترین الگوهای حقوق و نقش آفرین زن مسلمان را به تصویر می کشد که برگزاری این یادواره در راستای این مهم صورت می گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha