شنبه ۹ تیر ۱۴۰۳ |۲۲ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 29, 2024

باید از فرمایشات بزرگان درس گرفت تا هدایت شویم چرا که پیامبر‌(ص) و عالمان دینی هدفشان مکارم اخلاق است.

به‌گزارش مرکز خبر حوزه، حضرت آیت الله علوی‌گرگانی امروز در دیدار با فرماندهان هوا فضا سپاه با اشاره به هدایت انبیا گفتند: خداوند متعال در قرآن یک سری از هدایت انبیا  را بیان می‌کند تا اینکه آیندگان عبرت بگیرند تا گمراه نشود.

ایشان با اشاره به آیات قرآن کریم امت پیامبر‌(ص) را امت مورد رحمت قرار گرفته بر شمردند و افزودند: خداوند این امت را مورد رحمت قرار داده و نسبت به دیگر امت‌ها برتری داده است.

معظم‌له با بیان اینکه خداوند امت پیامبر را از عذاب الهی امان داده است، افزودند: خداوند یکی را خود پیامبر‌(ص) بیان کرده و می‌فرماید تا وقتی شخص پیامبر‌(ص) در میان شماست مورد عذاب قرار نمی‌گیریید.

این استاد خارج فقه حوزه در ادامه دومین امان‌ خداوند از عذاب امت پیامبر را استغفار آنان دانسته و خاطرنشان کردند: پیامبر‌(ص) همیشه در میان امت نیست تا از عذاب در امان باشند ولی اگر بخاطر گناهشان توبه کنند خداوند متعال آنها را مورد رحمت خود قرار می‌دهد.

معظم‌له با اشاره به اینکه خداوند قصه‌های قرآنی را برای کسانی بیان می‌کند که دارای عقل باشند گفتند: قرآن کریم سوره‌هایی همچون یوسف‌(ع) را برای افرادی بیان می‌کند که صاحب درک و فهم هستند و امید است که هدایت شوند.

ایشان با بیان اینکه باید همیشه اهل منبر و دل را از زنگار‌ها زدود افزودند: دل همانند چاقو می‌ماند بنابراین اگر دل انسان موعظه نشود رو به بی‌اخلاقی‌ها و بدرفتاری‌ها سوق پیدا می‌کند.

معظم‌له، کمال علم را مانند درختی که میوه‌اش سرازی می‌شود دانسته و گفتند: علم انسان هر چه بیشتر شود کمال انسان بیشتر شود و در دسترس مردم قرار می‌گیرد.

حضرت آیت الله علوی‌گرگانی خاطرنشان کردند: اگر می‌خواهیم همه کارهایمان ارزشمند شود باید نیتمان را برای خدا قرار دهیم تا عمل پذیرفته شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha