دوشنبه ۵ شهریور ۱۴۰۳ |۲۰ صفر ۱۴۴۶ | Aug 26, 2024

امام جمعه قم با بيان اينكه شهيد صدوقي و فرزند بزرگوارش از علماي شاخص معاصر به شمار مي‌روند، گفت: اين پدر و پسر دلباخته اهل بيت (ع) و رهرو راه ولايت بودند.

به گزارش سرویس استان‌های مرکز خبر حوزه، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آيت‌الله حسيني‌بوشهري، وی امروز در كنگره بزرگداشت آيت‌الله شهيد صدوقي، چهارمين شهيد محراب و 146 شهيد طلبه و روحاني استان يزد با تسليت درگذشت امام جمعه يزد و فرزند برومند آيت‌الله صدوقي به ذکر خاطراتي از شهيد صدوقي پرداخت و يادآور شد: شهيد صدوقي نقشي ارزنده و محوري در مبارزات منفي با دستگاه طاغوت داشت.

وی افزود: اخلاق، اخلاص، مديريت و شجاعت شهيد صدوقي پاسخگوي نيازهاي مردم بود و او هرگز مردم را در ابهام نمي‌گذاشت.

عضو شورای عالی حوزه علمیه ابراز داشت: شهيد صدوقي مطيع امام بود و هرگاه مطلبي را در مسير خط امام مي‌ديد، بلادرنگ اعلاميه صادر مي‌كرد.

آیت الله حسيني بوشهري خاطرنشان كرد: رهبري‌ها و حضور هميشه در صحنه، شهيد صدوقي بود كه در دوران انقلاب يزد را در كنار تهران و پاريس به يك قطب مبارزاتي تبديل كرده بود.

وي ادامه داد: شهيد صدوقي در دوران دفاع مقدس نيز نقشي ارزنده داشت و در آن زمان اگر رزمندگان به ويژه رزمندگان يزد با مشكلي مواجه مي‌شدند، بلافاصله با شهيد صدوقي در ميان مي‌گذاشتند.

آیت الله حسيني بوشهري در بخش ديگري از سخنان خود با بيان گوشه‌اي از رشادت‌هاي شهداي طلبه و روحاني در دوران دفاع مقدس افزود: روحانيت هرگز خود را جدا از مردم ندانسته و پيوند مردم با روحانيت ناگسستني است.

وي با اشاره به اينكه يزدي‌ها در سراسر كشور به پاكي و طهارت نفس مشهور هستند، افزود: مردم يزد همواره دوستدار و پيرو روحانيت بوده‌اند و پيوند آنها با روحانيت گسست‌ناپذير است.

امام جمعه قم در سخنان خود با بیان جایگاه شهدا و عالمان ديني گفت: با نگاه به روایاتی كه مداد علما را با دماء شهدا مقايسه مي‌كند مشخص می شود که كفه مداد علما سنگيني مي‌كند.

وي بيان داشت: اين عالمان ديني هستند كه راه شهادت را نشان مي‌دهند و كسي مي‌تواند به درجه شهادت برسد كه عقبه فكري او از مسير علما گذشته باشد.

آیت الله حسيني بوشهري با بيان اينكه مساجد، قرآن و عالمان ديني در قيامت از مردم شكايت مي‌كنند، خطاب به مردم يزد خاطرنشان كرد: دينداري شما مردم يزد در سايه هدايت‌هاي علمايي همچون صدوقي‌هاست به همين دليل مراقب باشيد تا فرداي قيامت آنها از شما شاكي نباشند.

وی با گراميداشت ياد و خاطره شهداي طلبه و روحاني خاطرنشان كرد: شهداي طلبه در كنار مرزباني اعتقادي، مرزباني جغرافيايي را نيز در دوران دفاع مقدس انجام دادند و امروز تعداد شهداي روحانيت به خاطر بهره‌مندي از مرزباني اعتقادي نسبت به جمعيت آنها بيشتر از ساير طبقات اجتماعي است.

كنگره بزرگداشت شهيد صدوقي و 146 شهيد طلبه و روحاني استان يزد امروز در سالروز شهادت آيت‌الله صدوقي، چهارمين شهيد محراب در حالي برگزار شد كه حجت‌الاسلام محمدعلي صدوقي، امام جمعه يزد و نماينده ولي فقيه در استان و تنها فرزند ذكور آيت‌الله صدوقي نيز بامداد امروز دار فاني را وداع گفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha