دوشنبه ۵ شهریور ۱۴۰۳ |۲۰ صفر ۱۴۴۶ | Aug 26, 2024

امروز حضور ما در منابر و مجالس عزاداری، نتیجه زحمات و مجاهدت علمایی چون امام خمینی(ره)، حضرت آیت الله گلپایگانی(ره) و خون های طلاب و روحانیون شهید مدرسه فیضیه و دیگر شهدا و ایثارگران است.

به گزارش مرکز خبر حوزه، حجت­الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی، عصر امروز در مراسم سالروز شهادت امام صادق(ع) و بزرگداشت شهدای مدرسه علمیه فیضیه در سال 42 که از سوی بیت آیت­الله العظمی گلپایگانی(ره) در قم برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: امام صادق(ع)، شخصیتی است که نه فقط دوستان، شیعیان و اندیشمندان شیعی محب او بودند؛ بلکه اندیشمندان غیرمسلمان و غیرشیعی زبان به مدح و ستایش آن حضرت گشوده اند.

وی ادامه داد: علم، عبادت، ورع و تقوای امام صادق(ع) از ویژگی­های بارز آن حضرت است که هیچ کسی در این موضوع اختلاف نداشته و مورد تصدیق همگان است.

این خطیب حوزوی ابراز داشت: برای شناخت انسان باید به ابعادعبادی، اجتماعی و سیاسی او در زندگی توجه کرد.

حجت­الاسلام والمسلمین رفیعی ادامه داد: امام صادق(ع) در هر سه بعد عبادی، اجتماعی و سیاسی زبانزد خاص و عام بود و ویژگی­های بسیاری از ایشان در این زمینه می­توان عنوان کرد.

وی با اشاره به بعد اجتماعی امام صادق(ع)، خاطرنشان ساخت: در زندگی آن حضرت آمده است که ایشان باغ خرمایی داشتند و در هنگام برداشت محصول دستور می­دادند که در دیوارهای این باغ سوراخ­های بزرگی ایجاد شود تا مردم بتوانند با اذن عام ایشان به راحتی از محصولات آن استفاده کنند.

حجت­الاسلام والمسلمین رفیعی در ادامه با اشاره به وقایع هتک حرمت روحانیت و طلاب مدرسه علمیه فیضیه در سال 42 توسط دژخیمان پهلوی، اذعان داشت: این واقعه همزمان با سالروز شهادت امام صادق(ع) در این مدرسه مبارکه رخ داد و خون­های پاک طلاب بر زمین ریخته شد که امروز حضور ما در منابر و مجالس عزاداری، نتیجه زحمات و مجاهدت علمایی چون امام خمینی(ره) و حضرت آیت­الله گلپایگانی و خون های طلاب و روحانیون شهید مدرسه فیضیه و دیگر شهدا و ایثارگران است.

وی با اشاره به شخصیت حضرت آیت­الله گلپایگانی(ره)، تصریح کرد: در احوالات این عالم فقید آمده که در روز هتک حرمت به مدرسه فیضیه، در راه به ایشان اطلاع دادند که وضعیت مناسبی در این مدرسه حاکم نیست و شما به آنجا نروید؛ اما ایشان در جواب گفتند که درست نیست که مردم را دعوت کنیم و آنان کتک بخورند؛ اما خودمان حضور نداشته باشیم.

این استاد حوزه با اشاره به بیداری­های مردم منطقه، بیان داشت: در گذشته انقلاب­های بسیاری در دنیا رخ داد که دیری نپایید از بین رفتند؛ اما انقلاب اسلامی ایران با حفظ ستون خیمه­ای به نام ولایت فقیه تا به امروز زنده مانده و بیداری­های منطقه نیز از این انقلاب نشأت گرفته است.

وی با تأکید برضرورت حفظ و پشتیبانی از ولایت فقیه، اظهار داشت: اگر رهبر معظم انقلاب و ولایت فقیه برای ما مبنا باشد، کسی نمی­تواند به این انقلاب و نظام ضربه بزند.

حجت­الاسلام والمسلمین رفیعی در پایان تأکید کرد: پیروی از قرآن، اهل­بیت(ع)، مراجع و بزرگان و حفظ اصل ولایت فقیه، از نکاتی است که این نظام بر اساس آن بنیان گذاشته شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha