چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024

در آیین اختتامیه نخستین جشنواره سراسری فیلم حوزه (اشراق)، یکی از طلاب حافظ کل قرآن حوزه علمیه قم، حائز رتبه اول فیلمنامه‌نویسی شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه،  در آیین اختتامیه نخستین جشنواره سراسری فیلم اشراق با موضوع "روحانیت و حوزه‌های علوم دینی" که پیش از ظهر امروز از سوی مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی  با هدف شناسایی و تشویق آثار فاخر با محوریت روحانیت و تشویق هنرمندان و فیلمسازان برای کار در این حوزه، در بخش‌‌های "فیلمنامه نویسی"، "فیلم کوتاه داستانی"، "فیلم کوتاه مستند" و "پویانمایی" در قم برگزار شد، آقای محمدحسین حبیبی احمدآبادی از طلاب حافظ کل قرآن کریم حوزه علمیه قم، رتبه اول فیلمنامه‌نویسی بخش ویژه این جشنواره را به خود اختصاص داد.

این طلبه حافظ قرآن کریم به عنوان یکی از هنرمندان حوزوی، با تدوین فیلمنامه «یک شاخه گل زیر باران»، در رقابت با سایر شرکت‌کنندگان جشنواره فیلم اشراق، با نظر هیئت داوران، به عنوان نفر اول فیلمنامه نویسی بخش ویژه انتخاب و موفق به دریافت تندیس جشنواره و لوح تقدیر شد.

برپایه این گزارش، در بخش نویسندگی فیلمنامه جشنواره فیلم اشراق، علاوه بر این طلبه حافظ قرآن کریم، از سید مهدی موسوی، مرتضی راوش و حسین محمودی فردتجلیل به عمل آمد.

همچنین "طاهره بیاتی نیا، علی اصغر احمدی مقدم، محمد حسین صفری، و آقایان سعید اصغرزاده و علی عراقی به طور مشترک برگزیده بخش اصلی فیلمنامه"؛  "حجت الاسلام علی اصغر سعادتی، هادی نادری، حجت الاسلام سید کریم قاسم‌زاده و جواد یقموری در بخش ویژه فیلم کوتاه داستانی"؛ "حمیدرضا عطارد، هومن عین اللهی، جواد دلیری و سید مهدی موسوی در بخش اصلی فیلم کوتاه مستند" و " محمد جواد قاسم‌پور و محمد کاتبی به طور مشترک در بخش پویا نمایی، حائز رتبه های اول تا سوم جشنواره فیلم اشراق شدند.

علی آقامحمدی و حمید شاهمرادی در بخش فیلم داستانی کوتاه ویژه و روح انگیز شمس و روح الله بهرامی نیز در بخش داستانی ویژه تقدیر شدند.

دراختتامیه این جشنواره همچنین در بخش تجلیل از سینماگران، از رضا میرکریمی کارگردان "فیلم زیر نور ماه"، همایون اسعدیان کارگردان "فیلم طلا و مس" و منوچهر محمدی تهیه کننده "فیلم‌های زیر نور ماه و طلا و مس" تقدیر به عمل آمد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha