دوشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۳ |۱۵ محرم ۱۴۴۶ | Jul 22, 2024

با گذشت سه سال از آغاز آموزش زبان فارسي در مقاطع تحصيلي راهنمايي و دبيرستان در مدارس المهدي(عج) لبنان، نخستين المپياد زبان فارسي ميان نهصد دانش‌آموز سال هشتم (دوم راهنمائي) در سه مرحله برگزار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، مرحله نخست در 11/5/2012 شامل آزمون كتبي و شفاهي همزمان در شعبه‌هاي سيزده‌گانه مدارس المهدي(عج) ميان حدود نهصد دانش‌آموز دختر و پسر برگزار گرديد. سئوال‌هاي كتبي از مطالب جلد دوم كتاب آموزش نوين فارسي در بخش‌هاي واژگان، دستور زبان، درك مطلب و جمله‌نويسي بود و آزمون شفاهي نيز توسط مدرسين زبان فارسي انجام گرفت و نهايتاً صد نفر برتر در اين مرحله برگزيده شدند.

مرحلة دوم در 18/5/2012 به‌صورت آزمون كتبي 90 دقيقه‌اي ميان يكصدنفر برتر مرحله نخست به‌طور متمركز در رايزني فرهنگي در بيروت برگزار شد. اين مرحله با حضور و سخنراني سفير جمهوري اسلامي ايران پيرامون اهميت و فوايد يادگيري زبان فارسي برگزار شد.

مرحله سوم و پاياني روز جمعه 1/6/2012 (12/3/1391) به‌صورت آزمون شفاهي ميان 32 نفر برتر مرحله دوم برگزار شد و عبارت از مصاحبه‌‌اي ده دقيقه‌اي در زمينه‌هاي گفتگوي عمومي، پرسش‌هايي از محتواي كتاب، توصيف عكس و تلفظ بود.

بر اساس برنامه پيش‌بيني شده از سي نفر برتر المپياد در سه سطح تقدير بعمل خواهد آمد.

حرکت جدید در لبنان که برای آموزش زبان فارسی در دانش اموزان صورت گرفته است، آشنایی مستقیمِ آینده سازان لبنان با اندیشه های ناب انقلاب اسلامی و مبانی فکر شیعی را نوید می دهد زیرا بسیاری از آثار تولید شده در این زمینه به دست اندیشوران حوزوی و دانشگاهی به زبان فارسی تالیف شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha