دوشنبه ۵ شهریور ۱۴۰۳ |۲۰ صفر ۱۴۴۶ | Aug 26, 2024

رئیس شورای خلیفه گری ارامنه تهران تاکید کرد: آیت الله تسخیری نه تنها در جامعه اسلامی بلکه در جامعه مسیحیت نیز محبوب است.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری حوزه از تهران، اسقف سر کیسیان رئیس شورای خلیفه گری ارامنه ایران در نشست گرامیداشت آیت الله تسخیری تاکید کرد: این شخصیت برجسته نه تنها در جامعه ایرانی بلکه در جهان اسلام و جامعه مسیحیت برجسته و درخشنده است.

وی خطاب به آیت الله تسخیری گفت: من از دیرباز با شما آشنا بوده ام و در این دوران ویژگی های درخشنده ای از شما دیده ام و دارای ایده های راسخی هستید، ایده هایی که شما را به تمام محافل اسلامی و مسیحی رساند و موجب شد جایگاه ویژه ای در دل همه مسیحیان داشته باشید.

اسقف سرکیسیان با اشاره به این که در جهان کنونی ارزیابی های زندگی تغییر کرده و کشورهای بزرگی که زمانی با تروریسم می جنگیدند امروز از آن دفاع می کنند، گفت: من از سوی کلیسای ارامنه به شما تبریک می گویم کلیسایی که شما را شناخت و به شما عشق ورزید شمایی که کشور خود را دوست داشتید و غذای روحی این امت بزرگوار را به آن اعطا کردید.

در ادامه این مراسم مولوی محمد اسحاق مدنی مشاور رئیس جمهور در امور اهل سنت نیز طی سخنانی با بیان این که خداوند محبت کسانی را که عمل صالح انجام می دهند در دل انسان های صالح می اندازد گفت: من مدت هاست که آیت الله تسخیری را می شناسم و شاهد اعمال صالحه و کمالات ایشان چه از نظر علمی و چه از نظر اخلاقی بوده ام.

 وی با بیان این که آیت الله تسخیری نه تنها در نزد برادران شیعه معزز هستند بلکه نزد اهل سنت و حتی پیروان دیگر ادیان نیز محترم هستند، تصریح کرد: در دنیایی که استکبار با تمام قدرت در پی ایجاد تفرقه امت اسلامی است، ایشان با پشتوانه علمی و قدرت بیان و توفیقاتی که خداوند به ایشان اعطا کرده اند در برابر استکبار ایستادند و همه زخم زبان ها را تحمل کردند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha