جمعه ۸ تیر ۱۴۰۳ |۲۱ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 28, 2024

ویژه‌نامه 16 صفحه‌ای افق پارسایی حاوی مطالب متنوع اخلاقی از ائمه‌اطهار‌(ع) و رهنمودهای عرفانی پارسایان حوزه ضمیمه هفته‌نام افق حوزه منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، شماره جدید نشریه افق حوزه که سی و صد و پنجاه و ششمین نسخه از انتشار این نشریه خبری مربوط به حوزه های علمیه کشور و ارگان رسانه ای رسمی حوزه علمیه محسوب می شود به صاحب امتیازی مرکز مدیریت حوزه های علمیه و مدیرمسئولی حجت الاسلام و المسلمین مولایی به همراه دو ضمیمه افق خانواده و افق پارسایی ویژه نامه اخلاق منتشر شد.

در این شماره از نشریه افق حوزه علاوه بر اخبار و گزارشهای خبری مربوط به حوزه و مراجع معظم و علمای ربانی و شخصیتهای حوزوی و کشوری، گزارشهایی از بیانات آیت الله مکارم شیرازی در خصوص ضرورت تقویت حوزه های علمیه در مناطق محروم، سخنان آیت الله جودی آملی در خصوص نقش و جایگاه جامعه مدرسین حوزه علمیه و بیانات آیت الله یزدی در خصوص لزوم برخورد منطقی و مستدل با پیروان مذاهب از جمله مطالب و عناوین اصلی این شماره از نشریه افق حوزه است.

گزارشهایی از مراسم نکوداشت آیت الله تسخیری، موضوع راه اندازی رشته تخصصی فقه در حوزه،خبر آغاز ثبت نام عمره طلاب و روحانیون، گزارش مراسم همایش عارف صدرنشین با پیام آیت الله مظاهری و در بخش بین الملل هم واکنش حوزویان به ترور شیعیان پاکستان جزء دیگر مطالب خبری و گزارشهای تحلیلی این شماره است.

همایش تحریرالوسیله

در این شماره همچنین گزارشی از همایش تحریرالوسیله، شروح و تعلیقات هم به چاپ رسیده است.

در بخش اخلاق در حوزه هم مطلبی پیرامون راههای تطهیر قلب به بیان مرحوم آقا مجتبی تهرانی(ره) به چاپ رسیده ایت.

در این مطلب راههای مواظبت و مراقب از قلب  و درجات ادب و تطهیر و شناخت بهترین مظروف قلب از منظر اخلاق اسلامی مورد توجه قرار گرفته است.

خبرهایی از گوشه و کنار ایران اسلامی و اخباری از فعالیتهای مراکز حوزوی در اقصی نقاط کشور هم از جمله این گزارش های خبری است.

در بخش فرزانگان مطلبی درباره شخصیت و سیره اخلاقی و علمی حاج ملا غلامحسین هراتی به چاپ رسیده و ویژگی های برجسته رفتاری و سلوک علمی و روش و منش ایشان در زیست فردی و اجتماعی و تعاملات روزمره اش مورد توجه قرارگرفته است.

گزارش بزرگداشت سالگرد ارتحال آیت الله العظمی بهاءالدینی در قم و نیز مراسم رونمایی از نرم افزار دورس تفسیر آیت الله العظمی جوادی آملی نیز از دیگر بخشهای این شماره است.

ویژه‌نامه افق پارسایی

در ضمیمه اول منتخبی از مواعظ، حکایات، اخبار، روایات و بیانات بزرگان دین و برجستگان اخلاقی و عرفانی حوزه در قالبها و با تنوعی قابل توجه گردآوری و عرضه شده است.

منتخبی از مواعظ حضرت رسول به ابوذر، گل واژه هایی از آیت الله سید محمد کاظم طباطبایی یزدی، حکایتی از شیخ آقا بزرگ، منشور اخلاقی امام موسی کاظم(ع)، توصیه های امام خمینی به طلاب و فضلا، نوشتاری در باب تواضع و بزرگواری امام موسی صدر، نامه ای فقیه عارف آیت الله بهجت در حوزه اخلاق و وصول به عرفان الهی، منتخبی از نامه اخلاقی علامه حلی به فرزندش فخرالمحققین، گاناهان کبیره در کلام امام صادق(ع)، نکات اخلاقی از آیت الله میرزاجوادتبریزی، حکایتی از گذشت و بزرگواری آخوند خراسانی و نیز مطالب متنوع و خواندنی دیگر در حوزه معارف اخلاقی و آموزه های عرفانی به چاپ رسیده است.

*افق خانواده

در ضمیمه افق خانواده نیز مصاحبه ای با نویسنده کودک و نوجوان حجت الاسلام دانشمند درباره ادبیات آئینی در گروه کودک و نوجوان و موانع و پیشرفتها و وضعیت امروزش در جامعه به چاپ رسیده است که دربرگیرنده شرحی از جایگاه و ویژگی های مختلف این حوزه در جامعه امروز ماست.

همچنین در این شماره از ضمیمه افق خانواده عناوین دیگری همچون بچه ها از چه سنی می توانند تلویزیون ببینند، راه سعادت و موجبات آرامش، بررسی وضعیت ارتقای شغلی و نیز مجموعه مطالب کوتاه و خواندنی در حوزه مباحث تربیتی و آشپزی و تازه های علمی و... به چشم می خورد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha