دوشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۳ |۱ محرم ۱۴۴۶ | Jul 8, 2024

عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی بر لزوم تلاش در زمینه اصلاح عیوب و ایرادات سبک زندگی خویش تاکید کرد و گفت: معماری سبک زندگی باید براساس ارزش ها باشد

حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی علیزاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با بیان این که منظور از سبک زندگی یک سیستم خاص زندگی است که به یک فرد و خانواده با هویت خاص اختصاص دارد، ابراز داشت: البته این هویت دارای دو بخش اصلی است که شامل هویت اعتقادی و هویت صنفی می شود.

وی افزود: هویت اعتقادی و ارزشی ناظر به نوعی جهان بینی است که مربوط به تفسیر از عالم و آدم، حقیقت زندگی، ‌از وجود و آغاز و فرجام حیات می شود.

این محقق و پژوهشگر حوزوی ادامه داد: منظور از هویت صنفی نیز جایگاه و پایگاه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی فرد در جامعه است که او را از دیگران تا حدودی متمایز می سازد.

حجت الاسلام والمسلمین علیزاده خاطرنشان کرد: یک نکته اساسی آن است که سبک زندگی باید انتخاب شود و فرد در تعریف و چینش و معماری آن بر اساس نظام اعتقادی و ارزش هایش، فعالانه مشارکت داشته باشد.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با اشاره به این که سبک زندگی به نوعی به هویت اجتماعی منجر می گردد، اظهار داشت: سبک زندگی در هویت یافتن اجتماعی فرد نقش بسزایی دارد و در نوع ارتباطات، انتخاب شغل و دوستان، سبد مصرفی او و به طور کلی مدل و رفتار زندگی تاثیرگذار است؛ بنابر این به راحتی نمی توان از کنار عیوبی که ما در سبک زندگی داریم، بگذریم و چشم خود را بر روی ایرادات ببندیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha