دوشنبه ۵ شهریور ۱۴۰۳ |۲۰ صفر ۱۴۴۶ | Aug 26, 2024

اگر گذرتان به نمایشگاه قرآن افتاد خواهران مشاوری را خواهید دید که به همین منظور در غرفه‌های مشاوره حضور داشته و رایگان به بازدیدکنندگان مشاوره می‌دهند.

خبرگزاری حوزه/ احتمالا برای شما هم پیش آمده که گاهی دلتان از همه چیز و همه کس گرفته و زندگی برایتان سخت می‌شود. احساس تنهایی و افسردگی کرده و از همه اطرافیانتان بریده شده‌اید. مشکلات زندگی زناشویی، یا مادر-فرزندی و یا حتی رابطه با دوستانتان به تنگنای شدیدی خورده که در این موقع نیازمند کمک و راهنمای یک متخص هستید، متخصصی که علاوه بر مسائل روان‌شناسی، مسائل دینی را نیز به خوبی بفهمد و بتواند براساس دستورات اسلام و قرآن شما را راهنمایی کند. درآن صورت اگر گذرتان به نمایشگاه قرآن افتاد خواهران مشاوری را خواهید دید که به همین منظور در غرفه‌های مشاوره حضور داشته و رایگان به بازدیدکنندگان مشاوره می‌دهند.

مریم الهی پور مسئول غرفه مشاوره مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه های خواهران درگفت وگو با خبرگزاری حوزه درباره این مشاوران گفت: اساتید مشاوره حوزه‌ علمیه همه مشاوره‌های مذهبی را تحت پوشش قرار می‌دهند و این مشاوران تمام مشاورانی که، با نهاد رهبری، اماکن زیارتی مثل: حرم‌ها و مساجد در ارتباط هستند را شامل می‌شود.

وی درباره نوع مشاوره و روانکاوی انجام شده درغرفه مشاوره تصریح کرد: مشاوره های ما در واقع ترکیبی از روانشناسی دینی و روانشناسی غربی است، زیرا غرب با روانشناسی‌ که نام بالینی بر آن نهاده است، نمی تواند مشکلات افراد را به طور کامل حل کنند و بسیاری از مسائل بدون پاسخ باقی مانده است.

الهی پور در پاسخ به این سوال که بیشترین نوع مراجعه برای چه نوع مشاوره ای صورت می‌گیرد گفت: از آن جایی که اساتید مشاور حوزه، به مسائل خانوادگی، تربیتی، بهداشتی-روانی و مسائل فقهی آشنایی دارند و دوره‌هایی درباره همه این مسائل گذرانده‌اند، بنابراین به راحتی می‌توانند در این موارد، به بازدیدکنندگان مشاوره دهند؛ اما در پاسخ به پرسش شما درباره بیشترین تقاضاها باید گفت بیشترین مراجعه درباره مشکلات اخلاقی، خانوادگی و اعتقادی است.

مسئول غرفه مشاوره مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه‌ی خواهران گفت: با کمی بررسی و شناخت می‌توان دریافت که اختلافات شدید بین همسران، ناشی از عدم شناخت آداب زناشویی اسلامی توسط این افراد است و با کمی شناخت از سیره پیامبر(ص) و بررسی نوع نگاه ایشان به زنان، این اختلافات هم قابل حل است.

وی ادامه داد: از دیگر مشکلات مطرح شده در این جلسات توسط نوجوانان، بحث تبعیض‌هایی است که پدر و مادر بین فرزندان خود می‌گذارند، ما باید با ترکیب دانش قرآنی و غربی خود به این گونه موارد نیز رسیدگی کنیم.

الهی‌پور با بیان این که گاهی دختران جوان و بدحجاب، نیز به سراغ مشاوران ما می‌آیند و از ما می‌خواهند تا به مشکلاتشان رسیدگی کنیم گفت: مشاوران ما با ریشه‌یابی مشکلات مطرح‌ شده توسط آنها، هم مشکلی را که ظاهرا به خاطر آن مراجعه کرده‌اند را حل می‌کنند و هم مشکل ریشه دارتری را که سبب بد حجابی و پوشش نامناسب آنها شده است و بارها شاهد بودیم بسیاری از مشکلات روحی افراد که با روانشناسی غربی حل نشده است، با روانشناسی دینی و قرآنی حل شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha