سه‌شنبه ۵ تیر ۱۴۰۳ |۱۸ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 25, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد موسوی امام جمعه سلماس

امام جمعه سلماس با تاکید براین‌که روحانیون باید شهرهای مرزی را دریابند،گفت: حضور روحانیون توانمند و اطلاع رسانی از آموزه های اصیل اسلام مانع از اجری نقشه های شوم دشمنان در این مناطق می گردد.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمود موسوی در گفتگو با خبرنگار سرویس استانهای خبرگزاری حوزه با اشاره به ضرورت حضور طلاب و مبلغان در شهرها و مناطق مرزی اظهارداشت: یکی از رسالت های اصلی طلاب و روحانیون بعد از فراگیری علوم دینی حضور در و مناطق مختلف به ویژه مناطق محروم جهت تبلیغ آموزه های اهل بیت(ع) است.

امام جمعه سلماس، با اشاره به گسترش اسلام در سطح جهان و احساس خطر استکبار جهانی از این مسئله ابرازداشت:  دشمنان اسلام از گسترش این مکتب ناب هراسان بوده و در صدد ضربه زدن و جلوگیری از گسترش آن هستند در این راستا زمینه ایجاد تفرقه در مناطق محروم ومرزی کشور که مذاهب مختلف در آن حضور دارند.

وی افزود: حضور روحانیون توانمند در این مناطق و اطلاع‌رسانی درست آموزه‌های اصیل اسلام  مانع از اجری نقشه های شوم دشمنان می گردد.

این استاد حوزه، در ادامه سخنان خود ، سلماس را از جمله های شهرهای مرزی کشور عنوان کرد که به شدت نیازمند حضور طلاب است و گفت: موقعیت استراتژیکی این شهرستان از اهمیت والایی برخوردار است و حضور روحانیون و مبلغان در آن باعث می شود تا این منطقه به یک مرکز فرهنگی قوی تبدیل گردد.

وی با بیان این مطلب که جمعیت این شهر ترکیبی از اهل سنت و شیعه است، تصریح کرد: حضور روحانیون شیعه دراین منطقه بسیار کم بوده و حتی برخی از مساجد امام جماعت ندارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha