چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024
حجت‌الاسلام خاتمی

نماینده ولی فقیه در استان زنجان گفت: حضرت آیت الله ملکوتی در عرصه انقلاب با تمام وجود ایثار کرد و امین امام خمینی(ره) بود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین علی خاتمی در مراسم چهلم آیت الله العظمی ملکوتی که در مسجد اعظم قم برگزار شد، اظهار داشت: تمامی زمان‌ها و مکان‌ها از آن خداوند است که بر حسب مصلحت‌ بعضی مکان‌ها و زمان‌ها دارای برتری است.

وی با بیان این که خداوند سحر را در طول شبانه‌روز نسبت به دیگر ساعت‌ها برتری داده است،‌ تصریح نمود:‌ مؤمنان راستین خداوند و محبان الهی ازاین زمان برای استغفار و تقرب به خداوند انتخاب می‌کنند.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه در میان اعدادنیز برخی اعداد دارای جایگاهی بالاتر از دیگر اعداد است،‌افزود:‌در این عرصه عدد چهل نشانه کمال معرفی شده است. اکثر انبیای الهی نیزدر چهل سالگی به پیامبری منصوب می‌شود.

وی با بیان این که ما نسبت به علما نیز مانند شهدا قائل به حی بدون آنها بعد از فوتشان هستیم،‌افزود: حضرت آیت‌الله ملکوتی بیش از 60 سال از عمرشان را به فقه آل محمد صلی الله علیه و آله خدمت کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین خاتمی با بیان این که شهرت و قدرت علمی ایشان در عرصه‌ حوزه‌های علمیه قم و نجف و حوزه علمیه تبریز سال‌ها تدریس داشت بیان داشت: ایشان در زمانی در حوزه علمیه نجف درس اسفار را شروع کرده بود که بسیاری از علمای نجف، به خاطر فضای حاکم در آن، درس خود را تعطیل کرده بودند.

وی افزود:‌ تنها درس فلسفه  ای که توسعه یافته بود،‌ مجلس درس این بزرگوار بود که همین موجب ممانعت از حضور ایشان در حوزه علمیه نجف شد.

نماینده ولی فقیه در استان  زنجان به زندگی زاهدانه حضرت آیت‌الله ملکوتی اشاره کرد و گفت:‌ زندگی این روحانی فقید در دوران طلبگی چه  پیش از انقلاب و یا بعد از انقلاب و زمانی که نماینده ولی فقیه در تبریز بود تغییری نکرد.

وی با بیان این که ‌بعد علمی و توانایی ایشان در حکمت و فلسفه و فقیه بیداد می‌کرد، تصریح نمود:‌ ایشان در زندگی خود در عرصه انقلاب با تمام وجود ایثار کرد و امین امام خمینی(ره) بود.

وی تصریح کرد: قبل از فتح مکه، مسلمان بودن، خیلی هنر بود،  ولی بعد از فتح مکه مسلمان بودن کار آسوده‌ای بود؛ این روحانی فقید پیش از انقلاب در اواج خفقان با شجاعت در صحنه بود و در فعالیت‌های انقلابی جامعه مدرسین همواره جزو پیشتازان بوده است.

وی افزود:‌ این عالم فقید  زمانی که با آن توانایی علمی در جمع عامه مردم حضور می‌یافت، با زبانی ساده و شیوا با آنهاسخن می‌گفت.

انتهای پیام// 15/ 313

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha